۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۵۷۴
امام جمعه خواف:

خوشبینی به دشمن به مصلحت کشور نیست/ برجام مواضع ما را نسبت به آمریکا تغییر نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خواف با بیان این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مانع از یکه تازی آمریکا و هم پیمانان آن ها خواهد شد، گفت: برخی این تصور را دارند که به واسطه برجام موضع ما نسبت به آمریکا تغییر می کند در حالی که سیاست خارجی ما همان است که در قانون اساسی آمده است و به اصول و ارزش های اسلامی استوار است.
امام جمعه خواف

حجت الاسلام حسن رمضان پور، امام جمعه خواف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، برجام را یک طرح بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: این اتفاق برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران رخ می دهد که از 12 سال قبل روی این طرح کار می شد و در دو سال اخیر شتاب بیشتر یافت تا به اجرایی شدن رسید.

 

 

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور در خصوص برجام، گفت: رهبر معظم انقلاب بندهایی که شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در برجام مطرح کردند را کافی ندانسته و بندهایی را متذکر شدند که باید به عنوان فصل الخطاب برجام مورد توجه قرار گیرد.

 

 

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مانع از یکه تازی آمریکا و هم پیمانان آن‌ها خواهد شد

حجت الاسلام رمضان پور با بیان این که برجام تنها راه نفوذ غرب بر جمهوری اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: اگر چه برجام می توانند موجب نفوذ دشمن در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی شود اما راه های نفوذ زیادی مانند شبکه های ماهواره ای، شبکه های مجازی را نیز تدارک دیده است که در صورت هوشیاری، استقامت و بیداری، پیروزی با ملت ایران خواهد بود.

 


امام جمعه خواف اصول سیاست خارجی را برگرفته از قانون اساسی و براساس اصول و ارزش های اسلامی استوار دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بر این امر تأکید داشتند که هیچ دولتی نمی تواند این اصول را تغییر دهد که این بیان صریح ایشان درس هایی از استکبار ستیزی است.

 


وی با بیان این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مانع از یکه تازی آمریکا و هم پیمانان آن ها  خواهد شد، گفت: برخی این تصور را دارند که به واسطه برجام جمهوری اسلامی ایران وضع ما نسبت به آمریکا تغییر می کند در حالی که سیاست خارجی ما همان است که در قانون اساسی آمده است و به اصول و ارزش های اسلامی استوار است.

 


حجت الاسلام رمضان پور با اشاره به این که خوشبین بودن به آمریکا به مصلحت جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان داشت: در دوران انقلاب و بعد از آن تناقص گویی بسیاری را آمریکا داشته است و در بخش های مختلف به گونه ای عمل نکرده است که ملت ایران بتواند به آن ها اعتماد کنند بنابراین در برجام باید هوشیاری لازم را داشته و اظهارات آن ها را زیر نظر داشته باشیم.

 


امام جمعه خواف با تأکید بر توجه به پسابرجام، اظهار کرد: بحث برجام تمام شده است و حال باید پسابرجام را به دقت در نظر داشته باشیم و کسانی که دست اندرکار در اجرای برجام هستند باید نکات و مطالبات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند.

 


توجه به تولید داخل بستری برای تقویت اقتصاد مقاومتی است


وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: دولت و وزرا باید برنامه های اقتصادی و نیز برنامه ریزی در اجرای آن داشته باشند.

 


حجت الاسلام رمضان پور توجه به تولید داخل را بستری برای تقویت اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: باید توجه به تولید داخل به یک فرهنگ تبدیل شود چون در صورت توجه به کالاهای خارجی موجب تقویت کارخانه های خارجی و ورشکستگی کارخانه ها و واحد های تولیدی داخلی می شود.

 


امام جمعه خواف افزایش کیفیت کالاهای داخلی را از دیگر الزامات توجه به مصرف داخلی دانست و گفت: مردم به دنبال کالاهای مرغوب هستند که اگر در داخل تأمین شود به مصلحت نظام و مردم و دولت است.

 


وی افزود: اگر به عنوان فصل الخطاب به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم و آن را جرایی کنیم در هیچ بخشی مشکل قابل توجه نخواهیم داشت./1310/301/ب1

ارسال نظرات