۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۳۵۷
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

ضرورت بازنگری در فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ قرآنی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنگری در فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ قرآنی ضروری است.
ضرورت بازنگری در فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، محمد آشوری منتخب مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان هرمزگان رویکرد مجلس به توسعه فعالیت‌های قرآنی را مثبت دانست و گفت: افزایش اعتبارات قرآنی به درخواست دولت و به ‌ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی مجلس بستگی دارد و فراکسیونی هم در مجلس وظیفه شناسایی و ظرفیت سازی قرآن را برعهده دارد.


وی تأکید کرد: جدای از اعتبارات دولتی که حتماً باید در آن به بودجه‌ قرآنی توجه ویژه شود لازم است با آسیب‌شناسی دقیق، بازنگری جدی در رویکردهای این حوزه شکل بگیرد و با هنرمندی دقیق‌تری فعالیت‌ها ساماندهی شود.


عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی بر سوق دادن بودجه قرآنی به سمت پژوهش‌های قرآنی تأکید و اظهار کرد: در برخی موارد جهت‌گیری بودجه‌ها مناسب نیست و برخی از کارها و فعالیت‌ها را می‌توان بر دوش دیگر جریان‌ها، نهادها و ظرفیت‌ها انداخت.


آشوری وظیفه اصلی این شورا را علاوه بر تقسیم اعتبارات، شناسایی آسیب‌ها، محقق کردن راه آینده و ترسیم چشم انداز علوم قرآنی استان دانست و یادآور شد: تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی این‌گونه مسایل ضروری و حیاتی است.


منتخب دوم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بهترین راه‌های موجود، ظرفیت‌سازی در تشکیلات مردمی است و سال‌هاست که در حوزه مدرسه‌سازی، خوابگاه‌سازی، مردم و خیّرین ورود کرده‌اند و لازم است در این حوزه نیز اقدامات مشابهی با توان بیشتر صورت گیرد./851/202/ب3

ارسال نظرات