۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۰۱۲۷۴
مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری هفت دوره دانش افزایی در حوزه های علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری هفت دوره دانش افزایی طلاب در دروس مختلف، در مدارس علمیه شهرستان های هشت گانه استان خبر داد.
حجت الاسلام حسين زاده - مسؤول آموزش نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول واحد آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری دوره دانش افزایی عقاید ویژه طلاب برادر استان در پنج شنبه و جمعه هفته جاری خبر داد و افزود: این دوره دانش افزایی ویژه طلاب پایه سه به بالا با تدریس حجت الاسلام مهدی معلم، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی در محل مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال در مجموع هفت دوره دانش افزایی طلاب در رشته های مختلف برگزار می شود، اظهار کرد: این دوره ها شامل چهار دوره دانش افزایی ادبیات عرب و سه دوره دانش افزایی عقاید، منطق و احکام مبتلابه هستند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه امسال برگزاری دوره های دانش افزایی ادبیات عرب به صورت ویژه در دستور کار واحد آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت درس ادبیات عرب و لزوم پرداختن بیشتر به آن در دیدار با طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی، برگزاری دوره های دانش افزایی ادبیات عرب به صورت ویژه در دستور کار واحد آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان است.

 

به گفته وی برگزاری این دوره های دانش افزایی به صورت دوره ای- کارگاهی در مناطق مختلف استان و هر کدام با شرکت طلاب دو مدرسه علمیه به صورت مشترک برنامه ریزی شده به گونه ای که هفته آینده نخستین دوره از دوره های چهارگانه دانش افزایی ادبیات عرب در حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، در محل مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان با شرکت طلاب پایه یک تا سه این مدرسه و حوزه علمیه محمودیه فاروج به صورت مشترک برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: همچنین در هفته های آتی دوره های دانش افزایی ادبیات عرب به صورت مشترک برای طلاب مدارس علمیه حضرت ولی عصر(عج)اسفراین با امام موسی کاظم(ع) جاجرم، حضرت باقرالعلوم(ع) راز با حضرت بقیه الله(عج) آشخانه و دو حوزه علمیه امام خمینی(ره) و امام صادق(ع) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه افزون بر این دوره های دانش افزایی منطق و احکام مبتلابه نیز برای طلاب مدارس علمیه مختلف استان خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره ها با تدریس اساتید برجسته حوزه علمیه، تقویت بنیه علمی، ارتقای سطح علمی و جبران عقب ماندگی احتمالی طلاب در زمینه تحصیل این دروس است.

 

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه همه دوره های دانش افزایی، فوق برنامه بوده و طلاب می توانند در کنار حضور در کلاس های درسی خود، نسبت به شرکت در این دوره های تقویتی نیز اقدام کنند، اضافه کرد: برگزاری این دوره ها در سال های گذشته با استقبال فراوانی از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه روبرو می شد به گونه ای که خواستار افزایش برگزاری این دوره ها در دروس مختلف هستند.

 

مسؤول واحد آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افزون بر دوره های دانش افزایی ویژه طلاب، برگزاری نشست مدیریت اسلامی ویژه مدیران مدارس علمیه استان نیز از سوی این واحد پیش بینی شده که در ماه های آتی با هدف ارتقای توان مدیریتی و فراگیری اصول مدیریت اسلامی برای مدیران حوزه های علمیه استان برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

همچنین امسال در مدارس علمیه استان خراسان شمالی 204 استاد اعزامی و حق‌التدریسی فعالیت می کنند که از این تعداد 131 استاد در مدارس علمیه برادران و 73 نفر نیز در حوزه‌های علمیه خواهران استان مشغول تدریس علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

 

بنا به اعلام نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، شاخص‌های آموزشی در مدارس علمیه استان در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته‌اند به گونه‌ای که در سه سال تحصیلی اخیر معدل کل حوزه های علمیه استان هر سال به طور میانگین 1.5 نمره افزایش داشته و در سال تحصیلی 93-92 نیز با تداوم روند افزایشی خود به 16.10 رسید./9314/302/ب2

ارسال نظرات