۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۱۹۶
نمایشگاه مطبوعات؛

مدیر کل ارشاد استان اصفهان: دشمن با نفوذ فرهنگی در سبک زندگی و عقاید جامعه رسوخ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با اشاره به حقیقت نفوذ، گفت: نفوذ در اندیشه اگر اتفاق بیفتد، تمام زندگی و اعتقادات ما تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و دیگر اثری از خیر باقی نخواهد ماند؛ راه‌های نفوذ دشمن می‌تواند در قالب‌های مختلف از جمله مطبوعات، ماهواره، اینترنت و رسانه‌های مجازی و حتی در قالب ایجاد شبهات در جامعه باشد؛ که باید آنها را شناسایی کرد و در مقابل آن ایستاد.
حجت الاسلام ارزاني

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل ارشاد استان اصفهان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، با بیان این که بحث نفوذ از ابتدای خلقت که خداوند خیر و شر را آفرید مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: در برخی زمان‌ها مسأله نفوذ فعال‌تر و حساس‌تر می‌شود که زمان حاضر این گونه است.

 

وی با اشاره به تأکید مقام  معظم رهبری بر مسأله نفوذ در سال‌های اخیر، یادآور شد: وقتی دشمن از حیث فکری و اندیشه‌ای نفوذ پیدا بکند و خیر مورد نفوذ شر قرار بگیرد و مردم جامعه احساس کنند که فرهنگ بیگانه بر فرهنگ خودی غلبه دارد، آن وقت نفوذ اتفاق افتاده است و دیگر برای مقابله دیر خواهد بود.

 

مدیر کل ارشاد اصفهان افزود:وقتی نفوذ در حوزه اندیشه صورت گرفت،‌ بعد از آن در پوشش و رفتار ما هم تأثیر گذار خواهد بود و به تدریج فرهنگ انسان عوض می‌شود و فرهنگ بیگانه غلبه پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: راه‌های نفوذ دشمن می‌تواند در قالب‌های مختلف از جمله مطبوعات، ماهواره، اینترنت و رسانه‌های مجازی و حتی در قالب ایجاد شبهات در جامعه باشد؛ که باید آنها را شناسایی کرد و در مقابل آن ایستاد.

 

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: نفوذ در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد؛ اما نفوذ فرهنگ به دلیلی که با اندیشه انسان سرو کار دارد از تمام حوزه‌ها مهم‌تر است./843/پ200/ف2

ارسال نظرات