۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۰۴۵
رحیم پور ازغدی:

دشمن برای نفوذ در کشور ابتدا گفتمان سازی می کند/ مسأله نفوذ در دل برجام قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به گفتمان سازی دشمن برای نفوذ در کشور هشدار داد و گفت: نفوذ از مسأله برجام جدا نیست به گونه ای که بحث نفوذ در شکم برجام قرار دارد.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم‌اندیشی گفتمان انقلاب با محوریت مقابله با نفوذفکری و فرهنگی که در سالن اسوه واقع در خیابان انقلاب تهران برگزارشد، گفت: نفوذ از مسأله برجام جدا نیست به طوری که بحث نفوذ در شکم برجام قرار دارد.

 

بحث نفوذ در شکم برجام قرار دارد

وی افزود : اگر بحث نفوذ به خوبی فهمیده شود شکل تاکتیک به خود می‌گیرد و پیامدهای آن متفاوت می‌شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: گفتمان از دو مقوله گفتمان سازی و گفتمان سوزی تشکیل می‌شود؛ هر جمله را می‌توان از دو دید و نگاه توجه کرد به نحوی که یک جمله  واحد از زبان دو نفر بیان می‌شود معنای متفاوتی از هرکدام آن‌ها برداشت می‌کنیم.

 

رحیم پور ازغدی با بیان این که همه افراد شعار زیبا و جذاب سر می‌دهند، ابراز داشت: اگر تمام نطق‌های افراد شرور را دقت کرده باشید هیچ شعار غیراخلاقی و حتی ضد حقوق بشری دربیان این افراد نخواهید دید، حتی در واقعه عاشورا نیز اگر نطق‌های شمر و یا یزید را مورد مطالعه قرار دهیم متوجه می‌شویم که آن‌ها نیز همین گونه است.

 

وی ادامه داد: ادبیات مشرکین وقتی انبیاء ظهور می‌کردند به نحوی جذاب و تامل برانگیز بود که بسیاری از افراد را به سمت خود می‌کشاند و با نسبت های مانند این شخص برای از بین بردن دینمان آمده است و یا ساحر است افکار عموم را مغشوش می‌کردند، در این صورت مشرکین با ورود به احساسات فرد، راه هدایت را برای آن‌ها مسدود می‌کردند.

 

این نظریه پرداز با اشاره به هدف گفتمان گفت: وقتی از گفتمان سخن به میان می‌آید صرفا بازی با الفاظ نیست بلکه از یک اصول و غایتی شکل می‌گیرد که ساختار جمله‌ای را می‌سازد تا هدف گوینده از بیان آن فهمیده شود.

 

ازغدی ادامه داد: باید مبنای گفتمان و مذاکرات مشخص شود تا هدف و غایت آن فهمیده شود؛ بسیاری از پیام ها هستند که مبنای خوبی دارند ولی وقتی از زبان یک نفر غاصب و مستکبر بیان شود معنا عوض می‌شود به طوری که می‌توان دو برداشت اعتماد سوز و اعتماد ساز را ازآن برداشت کرد.

 

وی ابراز داشت: مهم ترین نفوذ برای هر مسأله اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایجاد یک گفتمان است.

 

افکار با مخلوط شدن معروف و منکر در جامعه تغییر پیدا می‌کند

این نظریه پرداز با بیان این که با جابجا شدن معروف و منکر در جامعه افکار جامعه نیز تغیر پیدا می‌کند، ادامه داد: دریک زمانی انقلابی بودن بسیار خوب و حتی فداکاری و ایثار محسوب می‌شود ولی در زمان دیگر برخی افراد این ویژگی را برای شخصی که بی منطق و زورگو و لجباز است می‌بینند این در زمانی اتفاق می‌افتد که بدی و خوبی در جامعه در هم آمیخته شوند و ملاکی برای خوب و بد نباشد.

 

ازغدی  گفت:امنیت اگر در جامعه حاکم نباشد آن جامعه به هیچ دردی نمی‌خورد، حال آنکه جامعه منهای تنش در دنیا وجود ندارد و بسیاری از مسائل مانند عدالت جهانی باید با تنش همراه باشد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در جامعه امروزی هدف مسؤولان از تحصیل دانشجویان تنها سواد است، تصریح کرد: سبب بیکاری بسیای از جوانان این است که دانشگاه‌ها رشته های را که منفعت و سودی برای جامعه ندارد را حذف نکرده‌اند.

 

هدف جمهوری اسلامی رهایی مستضعفین است

وی اظهار داشت: هدف جمهوری اسلامی رهایی تمامی مستضعفین و یاری رساندن به مظلومان جهان است؛ ارزش جمهوری اسلامی به این شعار است و این هدف کمک رسانی به مستضعفین را توجیه می‌کند.

 

ازغدی عنوان کرد: تنها کشوری که در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند ایران است.

 

وی گفت: در جامعه امروز باید به پرسش‌های قدیمی پاسخ جدید بیان کرد و همچنین باید در پی ایجاد سوالات جدید در جامعه باشیم و مردم را به این امر توجه دهیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فذهنگی با بیان این که دولت آمریکا قبل از انقلاب برای تمام اقشار جامعه تعیین تکلیف کرده بود، تشریح کرد: با استناد به اسنادی که از لانه جاسوسی پیدا شده بود تمامی سران مملکت آن زمان دارای تکلیفی بودند و وجه مشترک همه آن‎‌ها این بود که باید افراطی‌گری نداشته باشند و اینکه آمریکا همیشه در جامعه حاکم باشد؛ این باور در وجود تمامی سران بود به گونه‌ای برخی افراد که حرکت امام خمینی(ره) را افراط گری می‌دانستند و به مقابله با این موضوع پرداختند و این حرکتشان را برای رضای خدا و خاک ایران می‌دیدند.

 

ازغدی عنوان کرد: باید مسائل اصلی و فرعی پیدا شوند در این صورت است که مسائل مهم و با ارزش از مسائل کم ارزش و بی محتوا فهمیده می‌شود اگر جامعه به این مهم دست پیدا کند به یقین به سمت غنی شدن حرکت کرده است.

 

وی با تاکید بر این که معنا و مفهوم شعارهای انقلاب باید روشن شود، گفت: در زمانی که جهان از دو قطب شرق و غرب شکل گرفته بود و بسیاری از مردم انقلاب اسلامی را جزء یکی از این دودسته می‌پنداشتن،د جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی وارد عرصه جهان شد و جهانی سه قطبی را تشکیل داد؛ برخی افراد این بی‌طرفی ایران از هر دو طرف را تهجد و از صفر آغاز کردن می‌پنداشتند که بعدا مشخص شد که اشتباه فکر می‌کردند.

 

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکیدکرد: باید تمام شعارهای انقلاب دوباره تعریف شوند و دانش رسانه‌ای در جامعه ارتقا و تقویت شود./9668/پ202/ج1

ارسال نظرات