۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۱۰۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

روضه خوانی راهبرد حفاظت از حقیقت کربلا در طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا به تحلیل سیره رفتاری امام سجاد(ع) در قالب روضه خوانی پرداخت و گفت: نمی‌توان دعاها و خطبه های امام سجاد(ع) را بیان کرد و با آن روضه نخواند، چرا که روضه، سیره عملی حفاظت از حقیقت کربلا و ابعاد ایدئولوژیک آن در طول تاریخ بوده است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، امشب در سخنرانی عمومی پس از مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در محل شبستان نجمه خاتون آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با بیان اینکه برخی از عزاداری‌های امروز حق مَحبت اهل بیت(ع) را ادا نمی کنند، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد ظهور عزادارانی هستیم که هم یزید را دوست دارند، هم امام حسین(ع) را که این پدیده نوظهور ریشه در فتنه‌های تاریخی دارد.

 

عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، سیره عملی شهدای 8 سال دفاع مقدس را برگرفته از الگوی حسینی کربلا توصیف کرد و گفت: در این سیره عملی شاهد آن هستیم که از حق محبوب حلال، فرزند و مَحبت اهل بیت خود برای حفاظت از راه امام خود گذشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که باید در نظر داشت که حق اطاعت از اهل بیت(ع) نباید در هر نوع رسم سازی لگد مال بشود، گفت: دشمن در طول تاریخ به دنبال نفوذ و منحرف کردن اهداف قیام عاشورا بوده که در همه موارد با شکست مواجه شده است.

 

عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که حق اهل بیت(ع) در احیاء علمی و جهاد فکری در مورد تاریخ و سیره این بزرگواران است، گفت: امام سجاد(ع) در جریان حفاظت از حریم حماسه عاشورا خطبه‌ها و روضه‌هایی دارد که تاریخ را در خود هضم کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به جریان ورود کاروان اسراء به بیان مصائب حضرت امام سجاد(ع) و اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: امام سجاد و امام باقر(ع) در جریان کربلا حضور داشتند، چنان که آثار غل و زنجیر تا پایان عمر بر بدن شریف امام سجاد(ع) نمایان بود.

 

عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا به تحلیل سیره رفتاری امام سجاد(ع) در قالب روضه خوانی پرداخت و گفت: نمی‌توان دعاها و خطبه‌های امام سجاد(ع) را بیان کرد و با آن روضه نخواند چرا که روضه سیره عملی حفاظت از حقیقت کربلا و ابعاد ایدئولوژیک آن در طول تاریخ بوده است./837/پ202/ف2

ارسال نظرات