۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۰۱۰۲۸
حجت‌الاسلام مؤمنی:

سیدالشهدا با قیام کربلا فتنه رویگردانی از حق را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، همراهی حضرت زینب(س) با امام سجاد(ع) را تاکتیک جبهه حق خواند و گفت: نهضت کربلا، چراغ راه مسلمانان دنیا است؛ زیرا پس از رحلت رسول اکرم(ص) تاریخ، شاهد فتنه رویگردانی عمومی از اهل بیت(ع) بود که نقطه مرکزی این فتنه را شیطان مدیریت می‌کرد.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، امشب در مراسم سوگواری شهادت امام سجاد(ع) که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، قیام خونین حسینی را چراغ راه عموم مسلمبن دنیا بیان کرد و گفت: پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) تاریخ شاهد یک رویگردانی عمومی از اهل بیت(ع) بود که نقطه مرکزی این فتنه را خود شیطان مدیریت می‌کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم به اقبال عمومی مردم به اهل بیت(ع) پس از شهادت مظلومانه حضرت امام حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: در حماسه خونین عاشورا امام حسین(ع) با مجاهدت‌های خود، فتنه پنج شعبه شیطان را که از زمان رحلت رسول اکرم(ص) به سوی قلب بشریت شلیک شده بود را خنثی کرد.

 

وی با اشاره به این که دشمن از همان ابتدا به دنبال پوشاندن اشتباه خود بود، گفت: نخستین مجلس عزا از سوی دشمنان و قاتلان امام حسین(ع) شکل گرفت؛ بنابراین در تاریخ و مستندات، شاهد آن بودیم که با قیام‌ها همراه شدند و خود را به رنگ حسینی درآوردند.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به این که دشمن با این حربه در تلاش بود که قیام امام حسین(ع) را به نفع خود مصادره به مطلوب کند، گفت: در چنین شرایطی نقش امام سجاد(ع) و سیره عملی ایشان در تاریخ شهادت می‌دهد که تا به حال، دشمان اسلام را ناکام گذاشته است.

 

استاد حوزه علمیه قم، وجود حضرت زینب(س) در کنار امام سجاد(ع) را یک ایدئولوژی حل نشده در تاریخ و در مبانی شیاطین خواند و گفت:عاشورا را باید از دو منظر نگاه کرد و هر دو منظر مهم است و اگر غیر از این باشد انسان به عمق استراتژیک عاشورا نمی‌رسد و بصیرتی برای آن نمی‌توان متصور بود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی یکی از روش‌های تحلیل کربلا را تحلیل عقلانی این حماسه عنوان کرد و گفت: در‌ واقع جریان کربلا نزاع عقل و جهل است.

 

وی به تفصیل این تحلیل عقلانی پرداخت و بیان داشت: در جریان حضرت امام حسین(ع) شاهد بیداری عقول تخریب شده هستیم، تا جایی که تاریخ گواه است، حماسه عاشورا عامل تنظیم تاریخ، اجتماع و زندگی بشری است.

 

استاد حوزه علمیه قم حماسه عاشورا را مؤثر در جوامع مختلف توصیف کرد و ابراز داشت: مخاطبان امام حسین(ع) در طول تاریخ، تمام مردم، امت‌ها و تمام فصل‌های تاریخی است.

 

وی تحریفات تاریخی حماسه عاشورا را نشانی از بی‌اطلاعی از این جریان پویایی تاریخ دانست و گفت: امام حسین(ع) در تمام رجزها و خطبه‌های خود قیامشان را مبنای تحلیلی تاریخ بیان می‌کنند./837/پ202/ف2

ارسال نظرات