۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۰۲۶
مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های صنعتی تهران:

امام حسین قلب همه ممکنات عالم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابراهیمی‌نژاد گفت: بدون شک همه عالم خلقت از مصیبت وارده بر امام حسین(ع) متاثر هستند چرا که امام قلب همه ممکنات عالم است.
امام حسین قلب همه ممکنات عالم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد ابراهیمی‌نژاد مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های صنعتی تهران در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در حسینیه فاطمه زهرا(س) سپاه سیدالشهدا(ع) شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بدون شک همه عالم خلقت از مصیبت وارده بر امام حسین(ع) متاثر هستند چرا که امام قلب همه ممکنات عالم است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: مصیبت و عزاداری امام حسین(ع) در عالم‌های مختلف به شکل‌های متفاوت و گوناگون آشکار می‌شود.

 

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های صنعتی تهران بیان داشت: اگر کسی مصیبت امام حسین(ع) را بشنود و قلبش به فعل دشمن او راضی شود حق را پایمال کرده و به شدت زیان‌کار است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های عزاداری بر امام حسین(ع)، ابراز کرد: نخستین رتبه عزاداری شامل حزن است که در زمان شنیدن مصیبت امام حسین(ع) انسان را محزون می‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی‌نژاد با اشاره به مرتبه دوم عزاداری، اظهار داشت: در مرتبه دوم، عزادار مصیبت امام حسین(ع) را می‌شنود و اشک می‌ریزد که اشک او با توجه و احساس خاصی همراه است و خود را در ماتم حسین(ع) سیاه پوش می‌کند.

 

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های صنعتی تهران گفت: مرتبه سوم علاوه بر گریه، برای امام حسین(ع) مراسم عزا برپا کرده و در عزاداری‌ها شرکت می‌کند و به دشمنان امام حسین(ع) تبری می‌جوید و از آنان نفرت دارد و در همین راستا نسبت به امام حسین(ع) و یاران با وفایش علاقه شدید دارد و سعی می‌کند خود را به آنها شبیه کند.

 

وی با اشاره به مرحله چهارم عنوان کرد: افزون بر تمام مراحل قبل، عطشی در وجود او است که حریص به کسب معرفت و اعمال صالح دارد و به مقدار معرفتی که دارد بسنده نمی‌کند و معرفت به امام حسین(ع) را در وجود خودش ارتقاع و پرورش می‌دهد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی‌نژاد با اشاره به مرتبه پنجم بیان داشت: مرتبه‌ای است که عزادار از مصیبت عظیم به مصیبت اعظم دست پیدا می‎کند، قتل امام حسین(ع)، مصلح کردن پیکر مبارکشان و اسارت خاندان را مصیبت عظیم می‌گویند و محروم شدن عالم از هدایت ولی خدا را مصیبت اعظم می‌گویند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در غیبت امام عصر(عج) ولی فقیه است که کشور را در همه مراحل سخت هدایت می‌کند./813/202/ب1

ارسال نظرات