۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۰۲۲
کارشناس و مبلغ حوزوی:

تربیت دینی فرزند در کودکی سبب استحکام خانواده‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این که متأسفانه آمار طلاق رو به افزایش است،‌ گفت: متأسفانه آموزش دینی فرزندان در مدارس بسیار پایین است و وقتی که این امر پایین باشد خود به خود منجر به انحراف فرزندان می‌شود.
خانواده عفيف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و مبلغ حوزوی یکشنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به ضرورت اهمیت دادن والدین به تربیت فرزندان، گفت: متأسفانه دیده می‌شود که والدین تربیت دینی فرزندان را ترک می‌کنند و به آنان نه نماز و نه تقیدی را یاد می‌دهند که در کارهای تبلیغی و مدارسی که ما می‌رویم این مطلب بسیار دیده می‌شود.

 

وی افزود: متأسفانه آموزش دینی فرزندان در مدارس بسیار پایین است و وقتی که این امر پایین باشد خود به خود منجر به انحراف فرزندان می‌شود، متأسفانه برخی از افراد همان طور که به دنیا آمده‌اند بدون هیچ تربیت دینی وارد جامعه می‌شوند و این سبب ایجاد انحراف در جامعه می‌شود.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این که تفاوت اساسی میان انسان و حیوان تعقل کردن است، اظهار کرد: انسان با تعقل کردن و با تربیت دینی از حیوان متمایز می‌شود اما متأسفانه دیده می‌شود که برخی افراد بدون هیچ تربیت دینی و با یک نوع زندگی حیوانی در جامعه زندگی می‌کنند و این تربیت دینی وظیفه والدین است.

 

وی در ادامه به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در این زمینه پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) در آن هنگام به برخی از کودکان نگاه کردند و گفتند وای بر اولاد آخرالزمان از پدرانشان و مادرانشان، فردی پرسید آیا آنان مشرک هستند؟ پیامبر(ص) فرمود نه آنان مشرک نیستند اما مسائل دینی را به فرزندانشان آموزش نمی‌دهند و اگر هم بخواهند آنان به دنبال یادگیری آن بروند، مانع آنان می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام شفیعی اظهار کرد: گاه فرد آن قدر برای خودش گرفتاری درست کرده است که از فرزندانش غفلت می‌کند، باید دانست که فرزند صدقه جاریه است،‌ اگر انسان فرزند خوبی از خود به جا بگذارد و دیگران از کارهای خوب این فرد نفع ببرند این برای پدر و مادر صدقه جاریه می‌شود.

 

وی با انتقاد از زیاد شدن طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار طلاق رو به افزایش است،‌ باید پدر و مادر به تربیت دینی فرزندانشان بسیار اهمیت بدهند، مادر باید دختر را به گونه‌ای تربیت کند که اهل ساختن با شوهر و اهل زندگی کردن باشد نه این که از زیر مسائل در برود./914/202/ب1

ارسال نظرات