۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۶۴۴
شولتز در کنفرانس خبری با رییس مجلس شورای اسلامی:

همه کشورها به برگزاری انتخابات آزاد در سوریه کمک کنند/ هیچ کس نمی تواند حق ملت سوریه برای تعیین سرنوشت خود را نادیده بگیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: هیچ کس نمی تواند حق ملت سوریه در تعیین سرنوشت خودشان را نادیده بگیرد و همه کشورها باید برای برگزاری انتخابات آزاد در این کشور تلاش کنند.
همه کشورها به برگزاری انتخابات آزاد در سوریه کمک کنند/ هیچ کس نمی تواند حق ملت سوریه برای تعیین سرنوشت خود را نادیده بگیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مارتین شولتز ظهر امروز در کنفرانس خبری مشترک با رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر در یک زمان تعیین کننده ای در مناسبات ایران و اروپا قرار داریم، اظهار کرد: امروز در مرحله اجرایی شدن معاهده هسته ای هستیم و بحث های پرباری با دکتر لاریجانی در این زمینه صورت گرفته است.


وی با بیان این که تا پایان این تعهدات،فضای مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی میان طرف های معاهده صورت خواهد گرفت، بیان کرد: بنده معتقدم که دو طرف مذاکره به این نتیجه رسیده اند که باید علایق مشترک خود را پیدا کنند و به دنبال تحقق منافع مطلوب برای دو طرف باشند، در این راستا یکی از علایق مشترک، مسائل و اوضاع منطقه خواهد بود و در دیدار امروز در ارتباط با موضوع سوریه بحث و گفت وگو صورت گرفت.


رییس پارلمان اتحادیه اروپا با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در موضوع سوریه، تصریح کرد: باید از نظرات سازنده دکتر لاریجانی و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست وین 2 تشکر کنم و امیدوارم در مرحله بعدی نشست به سمت تحقق راه حل برون رفت از این بحران گام برداریم و البته همه طرفین از جمله ایران و اتحادیه اروپا باید تحرک لازم را در مواضع خود داشته باشند.


وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آینده دولت بشار اسد و سوریه، اظهار کرد: به رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفتم که به نظر من آینده بلند مدتی برای بشار اسد وجود ندارد.


شولتز با بیان این که نمی توان از حق ملت ها برای تعیین سرنوشت شان به راحتی گذشت، تصریح کرد: در این راستا باید انتخابات آزاد در سوریه برگزار شود و مردم خودشان برای آینده خود تصمیم گیری کنند، در این راستا کشورهایی همچون ایران، روسیه، آمریکا،‌عربستان و اتحادیه اروپا می‌توانند به تحقق این موضوع کمک کنند./858/پ202/ج1

ارسال نظرات