۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۴۱۳

مراسم اربعین شهدای منا در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اربعین جانباختگان منا با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت و خانواده های جانباختگان به همت مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی و بعثه رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
مراسم اربعین شهدای منا در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اربعین جانباختگان منا پیش از ظهر امروز در حسینه نصرت با حضور اوحدی، معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت، استاندار خراسان رضوی، علما، طلاب، مسؤولان شهری و لشکری و خانواده های این جانباختگان برگزار شد.

 

براساس این گزارش، خانواده های جانباختگان به مناسبت بزرگداشت شهدا در این مراسم که به همت مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی و بعثه رهبر معظم انقلاب برگزار شد، حضور یافته تا یاد و خاطره قربانیان در راه خدا را گرامی بدارند.

 

چهل روز از فاجعه منا می گذرد و این طور به نظر می رسد که روز به روز این فاجعه نیز مانند دیگر وقایع به تاریخ بپیوندد اما مگر کسی که شاهد این رنج خانواده های جانباختگان منا باشد، تمام شدن و گذشت این حادثه را باور می کند؟ آیا حتی به ذهن خطور می کند که این فاجعه فراموش شدنی باشد؟

 

اشتباه و سهل انگاری آل سعود، بی تجرگی نیروهای سعودی برگزار کننده مراسم، اهمال عربستان در امداد رسانی، ممانعت از کمک دیگر کشورها و یا هر دلیل دیگری که موجب داغدار شدن این خانواده ها و گرفتن حق زندگی از این مهاجران الی الله شد، تاریخ و مردم جهان آن را فراموش نخواهند کرد و آل سعود از این ننگ رهایی ندارد.

 

دلیل این فاجعه هر چه که بود یک چیز برای این خانواده های جانباختگان مهم است و آن این که عزیری دیگر نیست و غم جانکاه آن در این مراسم دل هر آدم آزاده ای را به درد می آورد.

 

مردم و مسؤولان شهری با حضور خود در این مراسم خود را شریک غم خانواده های این مهاجران الی الله می دانستند و شاید به دنبال کلامی برای تسلای آن ها بودند اما مگر دلی تسلا می یافت که در پی مراسم استقبال از این حجاج بودند و حال با این اهمال آل سعود باید در مجلس ختم آن ها شرکت می کرد.

 

آری تاریخ قادر به دفن جنایات و عملکرد دولت ها نیست و همان گونه که در گوشه و کنار این شهر بعد از 40 روز یاد و خاطره حجاج منا گرامی داشته می شود و وقایع آن روز شوم بازگو می شود این کار تکرار خواهد شد و آل سعود بداند که باید جوابگو باشد و آیندگان نیز با حقارت عملکرد آل سعود را ورق خواهند زد./1310/202/ب1

ارسال نظرات