۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۴۰۸
امام جمعه شهرری:

برخی با وجود توطئه‌گری استکبار به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که برخی دنبال بزک کردن آمریکا هستند تا چهره خوبی از آن‌ها در کشور نشان دهند نشان از این دارد که آمریکا دست از توطئه برنداشته اما برخی می‌خواهند آن را به عنوان چهره‌ای دموکراتیک معرفی کنند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، این هفته در نماز جمعه شهرری ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند: مومن 5 نشانه ترس از خدا در خلوت، صدقه دادن اگر چه کم، شکیبایی در مصیبت‌ها و مشکلات، صداقت هنگام ترس و بردباری هنگام خشم دارد.

 

وی با اشاره به عوامل غرور که سبب خودخواهی می‌شود، افزود: انسان تربیت نشده که دچار غرور شود در دنیا ذلیل و در آخرت زیانکار است، کسانی که مسؤولیت و پایگاه اجتماعی دارند در این زمینه بسیار باید مراقبت داشته باشند که دچار غرور و خودخواهی نشوند.

 

اگر انسان به ضعف‌های خود توجه کند دچار غرور نمی‌شود

امام جمعه شهرری عنوان کرد: اگر انسان به ضعف‌های خود توجه کرده و نفس خود را محاسبه کند دچار غرور نمی‌شود، حضرت امام راحل هیچ‌گاه به دیگران اجازه نمی‌دادند که از او تعریف کنند زمانیکه انسان بت نفس را بشکند بت شاه و طاغوت را می‌شکند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: هر چه ما داریم از پست، ثروت و مقام و فرزندان ما امانت هستند و در نهایت از ما می‌گیرند اگر انسان به این موارد به عنوان امانت نگاه کند دیگر دچار غرور نمی‌شود، در روایت است که تعریف‌های بی‌جا انسان را جهنمی می‌کند.

 

وی بیان داشت: کسانی که مسؤولیت دارند باید بدانند که فردای قیامت درباره آن سوال خواهند شد که با این مسؤولیت در قبال مردم به ویژه فقرا چه کردند.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به ایام شهادت سیدالساجدین(ع) ابراز کرد: سخنرانی‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) جو توطئه دشمنان اسلام بر اهل‌بیت(ع) را تغییر داد از اشتباهات سیاسی یزید این بود که اهل بیت(ع) پیامبر(ص) را در کربلا کشت و اهل‌بیت امام حسین(ع) را به اسارت برد و خود را رسوا کرد طوری که در کاخ یزید همسرش بر او شورید.

 

مرگ بر آمریکا در کشور ما سابقه در تاریخ دارد

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه مرگ بر آمریکا در کشور ما سابقه در تاریخ دارد، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب تا این میزان بر نفوذ تاکید دارند به خاطر خطری است که جامعه ما را تهدید می‌کند دشمن با لطایف‌الحیل دنبال نفوذ در کشور ما است.

 

وی افزود: یکی از اهداف بزرگ امام راحل از آغاز انقلاب مبارزه اصولی با استکبار جهانی و مصداق آن آمریکا بوده است، امام راحل بارها فرمودند ما نمی‌توانیم با آمریکا آشتی کنیم رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

 

آمریکا هنوز دست از توطئه‌ برنداشته اما برخی دنبال بزک کردن چهره آن هستند

امام جمعه شهرری عنوان کرد: این از ابداعات امام راحل بود که آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کردند، آمریکا به عنوان شیطان کوچک نشدند اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که برخی دنبال بزک کردن آمریکا هستند تا چهره خوبی از آمریکا در کشور نشان دهند نشان از این دارد که آمریکا دست از توطئه برنداشته اما برخی می‌خواهند آن را به عنوان چهره‌ای دموکراتیک معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار کرد: امروز مردم ایران قوی شدند که آمریکا دنبال راه نفوذ است اما هرگز نمی‌تواند به مردم ایران چپ نگاه کند بنابراین مسؤولان و مردم باید مراقب باشند که آمریکا تمام تلاشش بر این است که از طریق ممکن اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور ما نفوذ کند.

 

وی بیان داشت: مردم باید آگاه، بصیر و هوشیار باشند و به عنوان وظیفه شرعی در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و راه نفوذ آنها را ببندند و این بالاترین امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به نابودی مقر منافقین در عراق خاطرنشان کرد: این نابودی سبب مسرت و خوشحالی ملت ایران و عراق شد در ایران 13 هزار تروری که رخ داد 12 هزار آن را منافقین انجام دادند امیدواریم که روزی شاهد نابودی کل منافقان در سراسر جهان باشیم./807/201/ب1

ارسال نظرات