۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۰۴۰۰
کارشناس مسائل دینی:

دوستی با غرب عزت کشور را خدشه دار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب را باید خط و مشی خود قرار دهیم تا عزت خودمان را با دوستی با کشور های غرب از دست ندهیم.
انقلاب اسلامي

حجت الاسلام محمد رمضانی کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با توجه به این شبهه که مقام شهدا از علما بالاتر است، گفت: علما و شهدا در مقام الهی مساوی هستند.

 

وی افزود: این که می گویند شهدا از علما در مقام معنوی بالاتر هستند یا می گویند که اگر روحانیت نبود، شهیدی هم نداشتیم، حرف اشتباهی است.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که قرآن و احادیث در مورد علما و شهدا بحث کرده اند، خاطرنشان کرد: شهیدان زیادی در جبهه ها حضور داشتند که عالم و روحانی بودند، همچون، شهید محراب، صدوقی، هادی طباطبایی از کسانی بوده اند که روحانی هم بودند.

 

وی اظهار داشت: روحانیت یک محرک برای حضور افراد در جنگ بودند که امام خمینی(ره) با صحبت های خود توانست، هم کشورهای غربی را بترساند و هم افراد زیادی به جنگ بروند.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به این که شهادت های اهل بیت یک درس برای تمام انسان ها محسوب می شود، ابراز داشت: وظیفه روحانیت این است که در هر زمانی مبلغ خوبی برای تبلیغ دین خدا باشد.

 

وی یادآور شد: جوانی که می فهمد که الگوی خود را غرب و شبکه های ماهواره ای قرار ندهد، به صحبت های امام خود گوش فرا می دهد و در جنگ شرکت می کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که دست دوستی با آمریکا از خطوط قرمز ما هست، تأکید کرد: جوانان زمان امام خمینی دانستند که آمریکا از یک سیاست استکباری برخوردار است، به همین جهت حرف رهبر خود را گوش کردند و پشت ولی زمان خود را خالی نکردند.

 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: حرف رهبری را خط و مشی خود قرار دهید تا عزت خودمان را با دوستی با کشور های غرب از دست ندهیم.

 

وی با توجه به این که جوانان آگاهی خود را نسبت به جامعه بالا ببرند، خاطرنشان کرد: حسین فهمیده الگوی خودش را حضرت قاسم قرار داد تا با رجز خوانی با دشمن جان خودش را فدای اسلام کرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهدا در هشت سال دفاع مقدس با دشمن جنگیدند و عزت خودشان را نفروختند، بیان داشت: اگر جوانان، تاریخ جنگ را خوب مطالعه کنند متوجه می شوند که شهیدان ما با چه سختی هایی در جنگ دشمن پیروز شدند.

 

وی با اشاره به این که جوانان، شهیدان را الگوی خود قرار دهند، ابراز داشت: این که مردم می گویند جوانان ما دیگر خوب نمی شوند، یک حرف اشتباه بوده زیرا جوان ایرانی که نام امام حسین(ع) را می شنود و گریه، و عزاداری می کند، نشان از این است که ذات پاکی دارد که با کمی نصیحت به راه خدا برمی گردد.

 

وی در پایان گفت: متأسفانه در کشور افرادی وجود دارند که ظاهر و باطن آن ها یکی نیست و این یکی از ضعف های این افراد حساب می شود./9707/302/ب1

ارسال نظرات