۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۳۲۲
رییس مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی:

فلسفه دین ایجاد سبک زندگی دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی با بیان این که فلسفه دین و بعثت انبیا اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بوده است، گفت: دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال تأثیر گذاری بر فرهنگ مردم است زیرا اگر بتواند سلطه فرهنگی ایجاد کند، راه سلطه سیاسی و اقتصادی هم هموار می‌شود.
حجت الاسلام محسن رادمرد عضو انجمن اقتصاد اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن راد مرد، رییس مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در همایش« سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر» که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به این که امروز روز فرهنگ نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: این همایش با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است زیرا ایشان سبک زندگی اسلامی را به عنوان رکن تحقق بخش تمدن اسلامی عنوان کرده‌اند.

 

وی با بیان این که بحث سبک زندگی بسیار گسترده است، افزود: این بحث، رفتارها و باورهای فردی و اجتماعی انسان را شامل می‌شود و در حقیقت فلسفه دین و بعثت انبیا اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بوده است.

 

حجت الاسلام راد مرد یادآور شد: دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال تأثیر گذاری بر فرهنگ مردم است زیرا اگر بتواند سلطه فرهنگی ایجاد کند، راه سلطه سیاسی و اقتصادی هم هموار می‌شود و به راحتی می‌تواند در داخل نفوذ کند.

 

وی تقوا را یکی از مؤلفه‌های اصلی سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه آیه‌ای به طبیعت، محبت به اهل بیت(ع) و خانواده محوری و اهمیت ویژه به حکومت اسلامی و توکل به خدای متعال از دیگر شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است.

 

رییس مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی در انتها با اشاره به این که مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی از زیر مجموعه‌های جامعه المصطفی است، گفت: آیت الله اعرافی پایه گذار نهضت پژوهش در جامعه المصطفی بوده‌اند و اکنون به جایی رسیده است که نشریات علمی و همایش‌های مختلف از طرف جامعه المصطفی در سراسر جهان برگذار می‌شود./843/پ202/ف

ارسال نظرات