۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۲۹۹

آماده‌سازی 3 جلد از مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حوزه هنری استان سمنان از آماده‌سازی سه جلد دیگر از مجموعه دانشنامه 110 جلدی فرهنگ و تمدن استان سمنان خبر داد.
مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، داوود یاراحمدی سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد (از 1342 تا 1357)، روزشمار انقلاب اسلامی و بازپیرایه‌های نقوش ابنیه تاریخی استان سمنان، سه جلد کتاب از مجموعه دانشنامه 110 جلدی فرهنگ و تمدن استان سمنان هستند که در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.

 

 

وی از اخذ قرارداد برای تالیف چهار مجلد جدید دیگر از این مجموعه نفیس خبر داد و افزود: قرارداد این تالیفات در مرحله انعقاد و آغاز کار پژوهش و مطالعه و جمع‌آوری داده‌ها قرار دارد و تدوین آن بلافاصله پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود.

 

 

سرپرست حوزه هنری استان سمنان، با بیان اینکه مجموعه دانشنامه 110 جلدی فرهنگ و تمدن استان سمنان مجموعه ارزشمندی است که از سال‌های پیش در این استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 14 جلد از این مجموعه 110 جلدی منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

 

 

یاراحمدی، با اشاره به اهمیت نشر کتب مرجع خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما و به‌ویژه در استان‌ها با فقر کتب مرجع روبه‌رو هستیم و لذا انتشار مجموعه دانشنامه 110جلدی فرهنگ و تمدن استان سمنان می‌تواند تا حد زیادی این معضل را در این استان مرتفع کند.

 

 

سرپرست حوزه هنری استان سمنان، ضمن دعوت از پژوهشگران و اهل قلم برجسته استان برای همکاری در تدوین و تکمیل این مجموعه ارزشمند، بیان کرد: حوزه هنری استان سمنان به دنبال این است که در تدوین و تالیف این مجموعه نفیس و کاربردی از همه ظرفیت‌های استان سمنان در شهرستان‌های هشت‌گانه آن کمک بگیرد تا مجموعه‌ای کامل و موثر در دسترس اهل پژوهش و تحقیق قرار گیرد./998/د102/ق 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات