۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۲۵۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی ایران صبغه‌ای فرهنگ دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری فرهنگ را یک مسأله مهم و اساسی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیز صبغه‌ای فرهنگی دارد.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرهنگ را یک مسأله اساسی در حیات بشری و جوامع انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی بیش از هر امری دارای یک صبغه فرهنگی و فکری می باشد.


وی اساس فرهنگ انقلابی را اندیشه اسلامی و تأکید بر کرامت و جایگاه انسانی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک تفاوت اساسی با اندیشه مقابل آن یعنی تفکر لیبرالی دارد و آن توجه به جایگاه و کرامت انسانی و ارزش های معنوی و ایمانی می باشد.


مدیر حوزه علمیه استان فرهنگ را یک اساس در مسائل مدیریتی کشور خواند و ابراز داشت: مدیریت اجتماعی یک کشور در گرو فرهنگ می باشد، تا زمانی که فرهنگ صیحیح زندگی و حیات تبیین و تشریح و تحقق نیابد مدیریت منابع و انسان ها کمی سخت و دشوار خواهد بود.


وی راه علاج مشکلات را در توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی تحقق آن و ایجاد بستر مناسب برای حصول لوازم آن است، در حقیقت اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ عمومی در میان مسؤولان و ملت است.


امام جمعه جلفا با تأکید بر بسیج نیروهای حوزوی در ایجاد فرهنگ ولایت مداری و ولایت محوری در مسائل اجتماعی، ابراز داشت: حوزه های علمیه و روحانیت لازم است پیگر مطالبات رهبری باشد و این فرهنگ را نیز در میان مسؤولان و مردم ایجاد کنند.


وی حوزه های فرهنگ را بسیار مختلف و گسترده عنوان و تصریح کرد: دین مبین اسلام به جهت ساختار و شیوه اجتهادی آن می تواند از طریق منابع موجود و متون دینی شیوه صحیح زیستن را متناسب با شرایط امروز ارائه دهد، اسلام دینی برای تمام ادوار بشریت است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به عمق اندیشه رهبری در کنار گفتمان سازی در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ عمومی جامعه از سوی ایشان، ادامه داد: باید به گونه‎‌ای عمل شود که بیانات و فرامین رهبری اجرا و تحقق یابد که سعادت کشور در حقیقت کلمه در گرو اطلاعت از فرامین ایشان می باشد.


وی ترویج فرهنگ خرید کالای داخلی، اصلاح الگوی مصرف، مقابله با اسراف، تقبیح چشم رو هم‌چشمی میان خانواده‌ها و ساده‌زیستی را از جمله اصول مهم در اصلاح فرهنگ و سبک زندگی در راستای فرهنگ اقتصادی دانست و افزود: حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی رسالتی مهم بر عهده دارند./854/302/ب3

ارسال نظرات