۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۰۲۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عدم ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی مانع از تحقق اهداف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عدم ضمانت اجرایی و کم کاری دستگاه ها در انجام مصوبات شورای فرهنگ عمومی، تحقق اهداف مد نظر مصوبات این شورا را با مشکل مواجه می کند.
حجت الاسلام يعقوبي - شوراي فرهنگ عمومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ، امروز در جمع مسؤولان استان به مناسبت چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: مسؤولان و مدیران دستگاه ها و نهادهای مختلف در شورای فرهنگ عمومی استان عضویت دارند و با وجود اینکه مصوبات این شورا لازم الاجرا است اما متأسفانه برخی مواقع در این زمینه کم کاری هایی صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کار اجرایی ندارد بلکه در این شورا برای حل مسائل و معضلات فرهنگی مصوباتی به تصویب رسیده و برای اجرا به دستگاه های متولی ارجاع داده می شود، افزود: راهکارها و برنامه های لازم برای رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی از سوی شورای فرهنگ عمومی به مسؤولان و دستگاه ها ابلاغ می شود و آنها می بایست فعالیت های خود را با این مصوبات وفق دهند اما گاهی فراز و فرودهایی در اجرای این مصوبات دیده می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه برخی مواقع حتی فرار دستگاه ها از اجرای مصوبات این شورا مشاهده می شود، تصریح کرد: استاندار، نایب رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی محسوب می شود و مسؤولان دستگاه های اجرایی نیز می بایست از مقام ارشد استان دستور گرفته و نسبت به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: می بایست ساز و کاری از سوی مدیریت ارشد استان و استانداری منظور شود تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی جدی تر گرفته شده و مسؤولان دستگاه های اجرایی استان نیز با ابلاغ دستور از سوی استاندار نسبت به اجرای این مصوبات اقدام کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: عدم ضمانت اجرایی و کم کاری دستگاه ها در انجام مصوبات شورای فرهنگ عمومی، تحقق اهداف مد نظر مصوبات این شورا را با مشکل مواجه می کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برخورد انفعالی با آسیب های فرهنگی و معضلات اجتماعی، اصلاح مشکلات بخش فرهنگ را دشوار می کند، افزود: بر اساس آموزه های اسلامی پیش از آنکه جامعه ما دچار مشکلی شود می بایست با اتخاذ راه حل های درست از آن آسیب پیشگیری کنیم نه آنکه وقتی جامعه به معضل و دردی گرفتار شد تازه آن زمان برای درمان آن به دنبال چاره جویی باشیم.

 

گفتنی است، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1387، چهاردهم آبان ماه که با تصویب آیین نامه شورای فرهنگ عمومی مصادف است به عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی ثبت شد و از آن زمان تاکنون همه ساله در این ایام دستگاه ها و مسؤولان اجرایی و فرهنگی کشور برنامه‌های ویژه‌ای را با محوریت فرهنگ عمومی جامعه اجرا می کنند./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات