۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۲۰۸
آیت‏الله علوی گرگانی:

روحانیت روح جامعه است/ تلاش علمی طلاب سبب تقرب به خداوند می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی گرگانی گفت: اگر روحانیت و طلاب به دنبال مادیات و مال اندوزی بروند و همه هم و غم خود را این دنیا قرار دهند دیگر در جامعه بویی از روحانیت به مشام نخواهد رسید.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) تهران دیدار کرد.

 

در این دیدار حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با اشاره به وجه تسمیه طلاب به روحانی گفت: به سبب توجه بیشتر طلاب نسبت به دیگر مردم به روح خود به  طلاب روحانی می‏گویند، ازحیث دیگر نیز همان طور که روح سبب زنده بودن جسم است روحانیت نیز مانند روح جامعه سبب زنده بودن جامعه خواهد بود.

 

وی با اشاره به آیه‏ای از قرآن کریم افزود: قرآن می‏فرماید ما کرامت و عزت را برای انسان قرار دادیم، باید بدانیم این کرامت و عزتی که خداوند برای بشر قرار داده به سبب علم، کمال و روح انسان است نه جسم آن.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تلاش علمی طلاب را سبب تقرب به خداوند دانست و اظهار داشت: وظیفه و تکلیف طلبه تعلیم و تدریس است و قرآن اذعان دارد که ملائکه به مومنان و عالمان خدمت می‏کنند بنابراین این شرافتی که خداوند به طلاب داده است باید قدر دانسته شود.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی تصریح کرد: اگر روحانیت و طلاب به دنبال مادیات و مال اندوزی بروند و همه هم و غم خود را این دنیا قرار دهند دیگر در جامعه بویی از روحانیت به مشام نخواهد رسید.

 

وی در پایان با قرائت روایتی از امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: از مهم‏ترین و لازم‏ترین صفات طلبه حلم و بردباری است بنابراین اگر روحانی صبور و حلیم نباشد توان حضور و فعالیت در جامعه را نخواهد داشت./1329/پ202/م

ارسال نظرات