۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۱۹۵
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

تأثیر فضای معنوی منزل در مصونیت فرزندان با تأکید بر نقش تربیتی والدین

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، فضای معنوی را موجب تقویت باورهای دینی خواند و گفت: والدینی که خانه خود را با رنگ و بوی خدا آراسته و مرتب می‌کنند می‌توانند انتظار داشته باشند که فرزندان آنها در اوج هجوم فرهنگی انسان‌هایی معتقد و پایبند باشند
 سبک زندگي اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خدابخشی پیش از ظهر امروز در برنامه خانه مهر از رادیو معارف با بیان اینکه تربیت اسلامی دارای یک سری لوازم و ملزوماتی است که باید رعایت شود، گفت: تربیت دینی یک تربیت همه جانبه بوده و مؤلفه‌هایی مانند حجاب، عفاف و آموزش عبادات و احکام تنها بخشی از تربیت اسلامی را شامل می‌شود.

 

وی افزود: برای این که بتوانیم در تربیت اسلامی فرزندان خود موفق باشیم باید فضا سازی محیط اطراف خود را هم منطبق با الگوهای اسلامی انجام دهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: زمانی که به فرزندان خود می‌گوییم که منش امام حسین(ع) ساده زیستی و عدالت است باید در زندگی و در خانه خود هم همین ارزش‌ها را رعایت کنیم نه اینکه در یک خانه تجملی بخواهیم ساده زیستی را به فرزندان خود آموزش دهیم.

 

خانم خدابخشی با بیان اینکه امروزه افزایش سطح رفاه موجب شده که در هر خانه یک اتاق به کودکان اختصاص داده شود، گفت: عده زیادی از مادران هستند که اتاق کودک را با انواع عروسک‌ها، پوسترها و کتاب‌های مربوط به الگوهای غربی و یا برنامه‌های رسانه ملی آراسته می‌کنند که بهتر است اگر می‌خواهند فرزندان آن‌ها از تربیت اسلامی برخوردار باشند، فضا سازی اتاق آن‌ها هم اسلامی است.

 

وی ادامه داد: مادران بهتر است احادیث زیبایی امام حسین(ع) و ائمه(ع) را که با خط زیبا نوشته شده یا تبدیل به پوستر و تصویر زیبا شده در اتاق کودک خود نصب کنند و با انواع نمادهای دینی و فرهنگی بخشی از اتاق کودک خود را آراسته کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عملکرد حضرت زینب(س)در خصوص فضا سازی و زیبا سازی واقعه عاشورا در نظر کودکان کاروان عاشورا بسیار زیبا و مثال زدنی است، اظهار کرد: حوادث و جنایت‌هایی که در کربلا اتفاق افتاد در تاریخ قبل و بعد از عاشورا منحصر به فرد بود ولی حضرت زینب(س) همین جنایت‌های وحشتناک را با تعبیر قربانی شدن در راه خدا بسیار زیبا در نظر کودکان جلوه داد به گونه‌ای که نگهبانان در مسیر کوفه تا شام از کودکان کاروان هیچ گونه شکوه و شکایتی را نشنیدند.

 

خانم خدابخشی یادآور شد: والدینی که خانه خود را با رنگ و بوی خدا آراسته و مرتب می‌کنند می‌توانند انتظار داشته باشند که فرزندان آنها در اوج هجوم فرهنگی انسان‌هایی معتقد و پایبند باشند./968/پ202/ف2

ارسال نظرات