۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۱۳۲
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

خودباوری و خود اتکایی از جمله عبرت های قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا خودباوری و خود اتکایی را از جمله عبرت های واقعه عاشورا دانست و گفت: دشمنان حضرت اباعبدالله(ع)، در سخت ترین شرایط نبرد، با تحریم آب قصد داشتند تا مانع ادامه نهضت عاشورا شوند، اما اقدام امام حسین(ع)، این دسیسه ظالمانه را ناکام گذاشت.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تأکید بر لزوم شناخت و تبیین عبرت های واقعه عاشورا عنوان کرد: این واقعه یکی از مهم ترین و بزرگ ترین وقایع تاریخ اسلام و جهان بشریت است که شناخت ابعاد مختلف آن، سبب هدایت و نجات بندگان، در مسیر زندگی خواهد شد.

 

وی در ادامه، اقدام حضرت امام حسین(ع) در قیام بر علیه ظلم و ستم بنی امیه را، سبب ماندگاری دین و احیای احکام اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود: این واقعه برای همیشه در تاریخ بشر ماندگار خواهد شد و آزادگان و انسان های وارسته عالم، با تأسی به آن به فلاح و رستگاری می رسند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با بیان این مطلب که، واقعه عاشورا انسان را در مسیر بندگی خداوند قرار می دهد، گفت: نقش الگویی امام حسین(ع)، در تمامی زمینه هایی که برای نجات و اصلاح جوامع بشری مفید و لازم است، مطرح بوده و هست؛ اما لازم است تا این ارزش ها احصاء، تبیین و تبلیغ شود.

 

حجت الاسلام صالح مقابله حق و باطل را از جمله بارزترین و در عین حال مهم‌ترین ابعاد واقعه عاشورا برشمرد و تصریح کرد: این تقابل از بدو خلقت و با داستان هابیل و قابیل آغاز شده و تا ظهور امام زمان(عج) و روز قیامت ادامه خواهد داشت.

 

وی دشمن‌شناسی را نیز یکی از مؤلفه های مهم واقعه عاشورا برشمرد و با تأکید بر لزوم کسب و حفظ بصیرت در تمامی امور زندگی عنوان کرد: مرور این واقعه مهم تاریخی، نشانه هایی را از دشمنان و اقدامات و روحیات آن‌ها به ما می آموزد، که تبیین و تشریح آن ها نقش مهمی در جلوگیری از گمراهی خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، قطع آب بر خیمه گاه امام حسین(ع) را یکی از شنیع ترین اقدامات سپاهیان یزید برشمرد و تصریح کرد: محاصره های اقتصادی، نظامی و غذایی دشمن در برهه های مختلف تاریخی، و در جریان های مختلف امور، از جمله حربه هایی بوده است که در عین ناجوانمردانه بودن، نیات پلید و میزان خصومت آن را مشخص می کند.

 

حجت الاسلام صالح در بخش دیگری از سخنان خود، اعمال تحریم های اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران در مواقع مختلفی از روند پیروزی و حیات آن را در راستای مقابله با حرکت عظیم ملت ایران برشمرد و تأکید کرد: وابستگی اقتصادی ما به کشورهای دیگر، همواره حربه مناسبی، برای اعمال فشار و القای تفکرات خود خواسته دشمن، خواهد بود.

 

وی با اشاره به حدیث«مَن وَجَدَ ماءً و تُراب ثُمَّ الفتَقَر فَعَلیهِ لَعنَةُ الله»، اقتصاد مقاومتی را به معنای توانایی جامعه برای تأمین نیازهای داخلی خود دانست و گفت: هر ملتی که علی رغم در اختیار داشتن آب، خاک و منابع طبیعی در فقر، و وابستگی به سر می برد، از رحمت خداوند به دور خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، تکیه بر توانایی داخلی برای رفع حوائج ملی را در زمره برترین عبادات برشمرد و تأکید کرد: تلاش برای قطع وابستگی و نیازمندی کشور به نیروها و عوامل خارجی، سبب اعتلای نام اسلام و پایداری انقلاب خواهد شد.

 

وی در پایان، خودباوری و خود اتکایی را از جمله عبرت های واقعه عاشورا دانست و گفت: دشمنان حضرت اباعبدالله(ع)، در سخت ترین شرایط نبرد، با تحریم نظامی، آب را بر خیمه ایشان بستند و تا مانع ادامه این نهضت شوند اما اقدام امام حسین(ع)، این دسیسه ظالمانه را ناکام گذاشت؛ امروز هم دشنان ما با تحریم اقتصادی همان نیت را دنبال می کنند، اما رهبر معظم انقلاب، با طرح شعار اقتصاد مقاومتی به مقابله با آن برخواستند./868/302/ب2

ارسال نظرات