۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۱۲۸
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

نقش تعیین کننده رهبر انقلاب در مسدود کردن راه های نفوذ آمریکا/ دولت باید بر مدار اقتدار ملی منافع کشور را حفظ کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تخلف از محورهای بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب جایز نیست،گفت: رهبری با این نامه پنجره های نفوذ آمریکا را در عرصه پس از برجام سد کردند، بر پایه نامه رهبر معظم انقلاب وفاق ملی بر علیه آمریکا و در اجرای برجام بر پایه خطوط قرمز ایجاد می شود.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تبیین الزامات 9 گانه اجرای برجام گفت: 9 بند مطرح در نامه بسیار مهم و تاریخی رهبری باز تأکیدی بر مواضع ثابت رهبر معظم انقلاب در دوران مذاکرات و در دوران توافق است.


وی افزود: این نامه نقشه راهی برای پس از برجام است، بندهای 9 گانه از نظر حقوقی، شرعی، اخلاقی و ملی برای دولت الزام آور است که باید اجرا شود چون سخنان رهبری بیانگر اراده ملت و اراده انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب و نظر شرع مقدس است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تخلف از محورهای بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب جایز نیست، اظهار داشت: رهبری با این نامه پنجره های نفوذ آمریکا را در عرصه پس از برجام سد کردند، بر پایه نامه رهبر معظم انقلاب وفاق ملی بر علیه آمریکا و در اجرای برجام بر پایه خطوط قرمز ایجاد می شود.


وی ادامه داد: این نامه پایانی برای بگو مگوهای مسأله برجام است، نامه رهبری نشان می دهد که اجرای برجام بسیار پیچیده تر و سخت تر از توافق است از این رو همواره باید در مسائلی همانند لغو تحریم ها، بهره مندی از حقوق کامل هسته ای و پیشبرد اقتصاد مقاومتی مراقبت دائم و کامل صورت گیرد.


آیت الله کعبی با تأکید بر ضرورت پوشش دادن نقاط ضعف برجام از سوی دولتمردان ابراز داشت: دولت باید بر مدار اقتدار ملی منافع کشور را حفظ کند، دولتمردان نباید از خطوط قرمز که از سوی رهبر معظم انقلاب در مدت مذاکرات و در این نامه بیان شده تخطی کنند.


وی عنوان کرد: دولت باید بر پایه مصوبه الزام آور داخلی به وسیله مجلس و بندهای 9 گانه در نامه رهبری که از نظر حقوق داخلی الزم آور به شمار می رود حرکت کند، خواسته طرف مقابل نباید مبنای حرکت دولتمردان باشد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تفسیر داخلی باید پذیرفته شود نه این که تفسیر 1+5 مبنای کار باشد، دولت باید بر لغو تحریم ها، اقتصاد مقاومتی، ایجاد شکوفایی اقتصادی باید تمرکز داشته باشد؛ متأسفانه قبل از تحریم جریانی تلاش می کرد به جای توجه به استحکامات داخلی، حل مشکلات اقتصادی را به پرونده هسته ای گره بزند اکنون اتمام حجتی شد و در حال حاضر در دوران پس از برجام هستیم از این رو دولت باید برای حل مشکلات پایه ای اقتصادی تلاش کند./1323/ت302/ش

ارسال نظرات