۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۱۱۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ لزوم افزایش شناخت و تحلیل جوانان نسبت به 13 آبان، تقویت ارتباط فرهنگی خراسان شمالی با کشورهای همسایه و دانشگاه بجنورد مسجد ندارد، عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام امید سعادتی، مدیر حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان با گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: تبعید امام (ره) به ترکیه در سال 43، کشتار وحشیانه رژیم به دانش آموزان و دانشجویان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط جوانان در سال 58 سه حادثه مهم در 13 آبان هستند که باید شناخت و تحلیل جوانان نسبت به این وقایع افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند با مذاکرات هسته ای و برجام باید شعار مرگ بر آمریکا قطع شود افزود: آمریکا نمی تواند با مذاکرات هسته ای و برجام مسیر مردم ایران را منحرف کند.

 

به گفته حجت الاسلام سعادتی آمریکا همان آمریکای قدیم بوده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل شعار اعتقادی و ولایی برای مردم ایران است.

 

رایزنی های اولیه برای ارتباط فرهنگی با کشورهای همسایه

حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: رایزنی های اولیه برای ارتباط فرهنگی با کشورهای همسایه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و برگزاری همایش های مشترک در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه این رایزنی ها امسال  در بخش های مختلف انجام شد که نخستین آن با تئاتر شروع شده است، افزود: در بخش های شعر و داستان نیز مباحثی مطرح شد که پس از نامه  نگاری با وزارتخانه قرار شده است، با رایزنی هایی که انجام می گیرد اقداماتی در این راستا داشته باشیم.

 

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: برگزاری همایش های مشترک و اعزام گروه های مختلف را در دستور کار داریم و تعدادی از آثار مکتوب از نویسندگان استان را برای عرضه در نمایشگاه کتابی که چندی پیش برپا شد، ارسال کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: منتظر پاسخ وزارتخانه هستیم تا در صورت ظرفیت تعامل با کشورهای همسایه برنامه هایی در این راستا داشته باشیم.

 

دانشگاه بجنورد مسجد ندارد

احمد محقر، رییس دانشگاه بجنورد از احداث مسجد در این دانشگاه خبر داد و گفت: مسجد دانشگاه بجنورد طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه بجنورد مسجد نداشته و دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان از نمازخانه دانشگاه استفاده می‌کنند.

 

محقر با اشاره به کلنگ‌زنی ساخت مسجد در این دانشگاه همزمان با هفته دولت سال جاری، افزود: عملیات اجرایی مسجد دانشگاه بجنورد با زیربنای یک هزار و 640 مترمربع، با گنبد و دو مناره و مصلی بانوان و آقایان ساخته می‌شود.

 

وی با بیان این که این مسجد بیش از یک هزار نفر ظرفیت دارد، ادامه داد: این پروژه با اعتباری حدود 48 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احداث خواهد شد.

 

محقر خاطرنشان کرد: مسجد دانشگاه بجنورد طی دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

بعضی خودی ها آب به آسیاب دشمن می ریزند

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در جمع راهپیمایان 13 آبان گفت: بعضی خودی ها از سرناآگاهی یا بی بصیرتی با حرف های خود آب به آسیاب دشمنان می ریزند.

 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بارها در خصوص نفوذ آمریکا هشدار داده اند و همه بویژه دولتمردان باید در این مسیر هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده 13 آبان را یکی از روزهای سرنوشت ساز در طول دوران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مردم با درک این مهم، هرسال راهپیمایی این روز را پرشکوه تر از هر سال پیش برگزار کرده اند.

 

امام جمعه فاروج گفت: تا روزی که خوی استکباری و شیطان صفتی آمریکا استمرار داشته باشد ملت ایران شعار مرگ برآمریکا را کنار نمی گذارد./9314/203/ب2

ارسال نظرات