۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۹۹۷۲
حجت الاسلام والمسلمین رجبی هشدار داد؛

نفوذ و توطئه‌ فرهنگی دشمن در پوشش شرکت‌های تجاری و مسافرتی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شکست طراحی‌های غیر فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی مانند تحریم‌های اقتصادی، اظهار داشت: در حال حاضر دوباره دشمنان بیشتر به دنبال نفوذ فرهنگی خواهند بود و در پس تمام برنامه‌های آنها بحث نفوذ فرهنگی هم مطرح می‌شود.
آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آثار و برکاتی که انقلاب اسلامی ایران در نظام بین المللی داشته است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما در عرصه بین المللی جای خود را باز خواهد کرد و الان ما شاهد هستیم که ملت‌های مختلف جهان حتی کشورهای غیر اسلامی هم نسبت به فرهنگ اسلامی و انقلابی ما اشتیاق نشان می‌دهند.

 

وی با بیان این که این موضوع برای دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی یک چالش جدی است، گفت: بنابراین دشمنان انقلاب درصدد نفوذ فرهنگی برآمدند و به خصوص از دوران اصلاحات حجم و شتاب هجمه و شبیخون فرهنگی شدت گرفت.

 

حضور دشمن در داخل زمینه ساز نفوذ است

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به شکست طراحی‌های غیر فرهنگی دشمنان مانند تحریم‌های اقتصادی، اظهار داشت: در حال حاضر دوباره دشمنان بیشتر به دنبال نفوذ فرهنگی خواهند بود و در پس تمام برنامه‌های آنها بحث نفوذ فرهنگی هم مطرح می‌شود.

 

وی افزود: برنامه هسته‌ای هم از این قاعده مستثنی نیست و دشمنان می‌خواهند از این حربه که ظاهری غیرفرهنگی دارد برای نفوذ فرهنگی استفاده کند و یکی از نشانه‌های نفوذ این است که زمینه را برای حضور خودشان در داخل کشور تحت پوشش‌های گمراه کننده شرکت‌های تجاری و مسافرتی باز کنند و در پوشش این نوع فعالیت‌ها و بازکردن سفارت‌خانه در ایران بتوانند توطئه‌های فرهنگی خود را انجام دهند.

 

نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین رجبی بخش دیگر نفوذ فرهنگی دشمن را مربوط به فضای مجازی دانست و ابراز داشت: دشمنان در این بخش هم سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند؛ ولی مسؤولان ما متأسفانه آن گونه که باید و به موقع با این نفوذ فرهنگی مقابله جدی نکرده‌اند و امیدواریم با تغییراتی که در شورای عالی فضای مجازی صورت گرفت، جلوی این نوع نفوذ که بسیار گسترده است، گرفته شود.

 

وی با اشاره به این که نوع دیگر نفوذ از طریق تأثیرگذاری روی مسؤولان نظام است، یادآور شد: آنها به دنبال این هستند که این کینه ورزی نسبت به استکبار را در میان مسؤولان تلطیف کنند؛ زیرا وقتی ما می‌توانیم جلوی نفوذ فرهنگی دشمن را بگیریم که آن را یک دشمن جدی بدانیم و همواره با این نگاه به او نگاه کنیم که درصدد آسیب زدن و ضربه زدن به ما است؛ اما اگر در میان مسؤولان نگاه خوشبینانه نسبت به دشمن به وجود آید تبعا دیگر از آن حساسیت جدی که باید نسبت به توطئه‌های دشمنان باشد، کاسته خواهد شد.

 

اقتصاد مقاومتی و نفوذ فرهنگی

قائم مقام مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) راه دیگر نفوذ دشمن را ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به توانمندی‌های داخلی دانست و تأکید کرد: اگر مسؤولان ما اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی داشته باشند، بخشی از نفوذ فرهنگی دشمن را سد خواهند کرد و بنابر این اعتماد به توان تولید داخلی و اعتماد به داشته های ما برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی مؤثر خواهد بود و در مقابل اگر ما به توانایی خو تردید داشته باشیم، راه نفوذ بیگانگان هموار خواهد شد.

 

وی نسل جوان جامعه را آینده سازان فرهنگی کشور خواند و خاطرنشان کرد: نکته دیگر برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ سرمایه گذاری روی قشر فرهیخته و جوان کشور است، اگر دشمنان بتوانند آنها را دچار استحاله فرهنگی کنند و اعتقادشان را نسبت به دین و نظامشان متزلزل کنند و در کارآمدی نظام تردید ایجاد کنند، تبعاٌ خواهند توانست در دراز مدت به ما آسیب برسانند.

 

تقویت ولایت فقیه عامل سد نفوذاست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسأله رهبری و ولایت فقیه را یکی از محوری‌ترین مسائل برای عدم نفوذ دشمن دانست و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند «اگر می خواهید به نظامتان آسیب نرسد پیرو ولایت فقیه باشید» بنابراین دشمنان بدون شک به دنبال این هستند که هم اصل ولایت فقیه و هم شخص ولی فقیه و هم در رابطه با  آینده مسأله ولایت فقیه سرمایه گذاری کنند تا از هر طریقی که بتوانند این عنصر قوام بخش و محوری که مانع نفوذ آنها است را از بین ببرند.

 

وی تصریح کرد: آنچه بر ملت ما برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن کارساز است، تقویت اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی از رهبر معظم انقلاب است؛ که هر چه بیشتر به بینش‌های رهبر انقلاب اهتمام بورزیم و برای عملی کردن رهنمودهای ایشان اقدام جدی کنیم، جلوی نفوذ فرهنگی دشمن را خواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: در عرصه نهادینه کردن فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) باید سرمایه گذاری شود که بی شک این فرهنگ ناب جوانان را از انحراف و نفوذ دشمن حفظ می کند./843/ت301/س

ارسال نظرات