۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۹۹۸۸۳
آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد؛

مدیریت فضای مجازی راهبردی مهم در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن/ کاهش نرخ باروری زنگ خطری بزرگ

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مدیریت فضای مجازی در کشور یکی از راهبردهای مهم در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، گفت: مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نحوی که اخلاق و فضای روانی جامعه و حریم خصوصی افراد تهدید نشود، ضرورت دارد.
نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي آيت الله دري نجف آبادي نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي نشست شوراي فرهنگ عمومي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، گفت: احیای فرهنگ ایرانی باید به گفتمان غالب در تمامی مصادیق جاری و امورات مردم تبدیل شود.

 

تقویت بنیه فرهنگی در جامعه اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی تقویت بنیه فرهنگی در جامعه اسلامی را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی دانست و خاطر نشان کرد: تقویت بنیه فرهنگی با توجه به چشم‌انداز فرهنگی استان از روش‌های مقابله با جریان‌ها و توطئه‌های دشمنان است و جامعه‌ای که بنیه فرهنگی قوی‌تری داشته باشد درصد آسیب‌پذیری آن کاهش می‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که مهم ترین دغدغه کشور ضعف ساختارهای فرهنگی است، اظهار داشت: حل همه مشکلات کشور در گرو توجه ویژه مسؤولان به مقوله فرهنگ است و بی توجهی به این مهم نوعی در جا زدن است.

 

ارتقا و توسعه فرهنگ دینی و استقلال هویت دینی

امام جمعه اراک در جامعه سالم  راه نفوذ ویروس و میکروب وجود ندارد و تقویت سلامت فکری، فرهنگی، آرمانی و اعتقادی در جامعه نیز از ورود توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان و بدخواهان جلوگیری به عمل می آورد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که وظیفه اصلی شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها را حفظ، ارتقا و توسعه فرهنگ دینی و استقلال هویت دینی است، اظهار کرد: شوراهای فرهنگ عمومی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید تلاش خود را برای تدوین سیاست‌های کاربردی در حوزه فضای مجازی به کار گیرد.

 

احیای الگوی فرهنگ ایرانی و اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که احیای الگوی فرهنگ ایرانی و اسلامی مقوله ای بسیار پیچیده، حساس و با اهمیت است، اظهار کرد: مسیر اقتصاد سالم و فضای سیاسی با نشاط از همگرایی، اخلاقمداری و مولفه های صحیح رفتاری و شخصیتی نشات می گیرد.

 

امام جمعه اراک با اشاره به این که در ایران اسلامی همگان باید تلاش کنند تا باورهای غلط را از جامعه پاک کنند و مردم را به فرهنگ و باورهای صحیح اسلامی دعوت کنند، گفت: امروز در ایران اسلامی با حمایت از برنامه‌های فرهنگی زمینه توسعه فرهنگی استان فراهم می‌شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مدیریت فضای مجازی در کشور یکی از راهبردهای مهم در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، گفت: مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نحوی که اخلاق و فضای روانی جامعه و حریم خصوصی افراد تهدید نشود، ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که کاهش نرخ باروری و جمعیت در استان مرکزی را زنگ خطری بزرگ محسوب می شود، گفت: خانواده از ارزشمندترین و مقدس‌ترین بنیان‌های جامعه است که هویت فرهنگی کشور را حفظ می‌کند./842/202/ب1

ارسال نظرات