۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۹۹۷۷۲

مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه امضا کردند

خبرگزاری رسا ـ با هدف برقراری و گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی، تفاهم نامه‌ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی منعقد شد.
موسسه موضوع شناسي احکام فقهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با هدف برقراری و گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی، تفاهم نامه‌ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی منعقد شد.

 

معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست از یک سو و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده به عنوان رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی از سوی دیگر دو طرف این تفاهم نامه را امضا کردند.

 

اهداف برقراری تفاهم نامه

ایجاد و گسترش همکاری و ارتباطات علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی در راستای اهداف مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، توانایی و امکانات علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی طرفین از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

 

همچنین تبادل تجربیات و یافته‌های طرفین در حوزه‌های هدف و بهره گیری متقابل از خدمات و تولیدات علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی طرفین از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

 

محورهای همکاری دو طرف قرارداد

بر اساس این گزارش، مشارکت در فرهنگ سازی عمومی مرتبط با حفظ محیط زیست، بهره مندی متقابل از تجارب و تخصص اعضای هیأت علمی، متخصصان و صاحب نظران دو طرف و تعریف و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی مشترک از جمله محورهای همکاری درج شده در این تفاهم نامه هستند.

 

همچنین همکاری‌های علمی و کارشناسی در فرآیند تبیین موضوعات احکام فقهی مبتلابه، جهت تعیین حکم فقهی آن‌ها، مشارکت در برگزاری جلسات، نشست‌ها و همایش‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی در راستای نیازهای طرفین و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود علمی، آموزشی، پژوهشی، ترویجی و نمایشگاهی دو طرف در حوزه سخت افزاری، نیمه سخت و نرم افزاری از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم نامه است.

 

بر اساس تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، هر یک از دو طرف موظفند تا در تولید محصولات و محموله‌های علمی، آموزشی و پژوهشی همچون کتب، مقالات، جزوات، انتشارات و غیره با دیگری همکاری داشته باشد.

 

تدوین شاخصه‌های زیست سالم در محیط سالم با بهره گیری از موضوع شناسی احکام و پاسخگویی به موضوعات نوظهور فقهی در عرصه محیط زیست، تدوین کتب اطلس جانداران، نباتات و گیاهان و مراتع طبیعی با رویکرد فقه و محیط زیست و تدوین رساله استفتائات زیست محیطی از جمله همکاری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در محور تولید محصولات است.

 

سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی طبق این تفاهم نامه موظفند تا در تولید محصولات و محموله های ترویجی و نمایشگاهی در جهت ایجاد موزه ملی فقه و محیط زیست همکاری کرده و در طراحی و ساخت شهرک تحقیقات و فن آوری اسلام و محیط زیست مشارکت کنند.

 

مدت اعتبار تفاهم نامه

شایان ذکر است، این تفاهم نامه از زمان امضای آن به مدت یک سال معتبر است و در صورت توافق طرفین، قابل تمدید می‌باشد؛ همچنین پرداخت هزینه‌های ناشی از اجرای توافقات، بر اساس قراردادهای جداگانه (حاوی موضوعات و محورهای همکاری) مشخص و پس از تاًیید طرفین، الزام آور خواهد بود./997/ت302/ی

ارسال نظرات