۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۹۹۷۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

شیعه در گفتار و رفتار همراه با ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در طول تاریخ داریم که بسیاری از مسلمانان در حق اهل بیت(ع) کوتاهی کردند، در حالی که شیعه در مسیر این بزرگواران قدم بر می دارد و در گفتار و رفتار ملازم با ائمه معصومین(ع) است.
ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، گفت: شیعیان باید مسائل اعتقادی را خوب بدانند.

 

وی با اشاره به این که انسان هیچ گاه با گناه عزیز نمی شود، ابراز کرد: شیطان، زشتی ها را زیبا جلوه می دهد. شیطان وسوسه می کند که دروغ بگویید و این گونه وسوسه می کند که اگر دروغ بگویی، عزیز می شوی؛ در حالیکه انسان مؤمن می داند، «تُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء.».

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فراز « فَالرَّاغِبُ عَنْکُمْ مَارِقٌ وَ اللازِمُ لَکُمْ لاحِقٌ وَ الْمُقَصِّرُ فِی حَقِّکُمْ زَاهِقٌ، پس روگردان از شما خارج از دین،و ملازمتان ملحق شونده به شما،و کوتاهى کننده در حقّتان قرین نابودى است »، اظهار کرد: کلمه «راغب» اگر با «عن» بیاید به معنای اعراض و روی برگرداندن است و اگر با «الی» بیاید به منای روی آوردن است.

 

حیدری افزود: مارقین کسانی بودند که از دین خارج شدند و در طول تاریخ داریم که بسیاری از مسلمانان در حق اهل بیت(ع) کوتاهی کردند.

 

شیعه در گفتار و رفتار ملازم با ائمه اطهار(ع) است

این استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به تعریف سخن صدق پرداخت و گفت: زمانی که سخنی دارای صلابت و قدرت باشد به صدق موصوف می شود؛ کلمات قرآن هم دارای صدق است، چون صلابت دارند و آیه ای، آیه دیگر را نقض نمی کند.

 

وی با اشاره به فراز « وَ صَدَّقْتُمْ مِنْ رُسُلِهِ مَنْ مَضَى، و رسولان گذشته او را تصدیق کردید»، ابراز کرد: رسول در این فراز انسان‌های برگزیده‌ای هستند که رسولان تشریعی هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این پرسش که چه کسی ملازم با ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: ملازم با اهل بیت(ع) کسی است که در گفتار، رفتار ملازم با ائمه معصومین(ع) باشد و شیعه حقیقی در مسیر ائمه اطهار(ع) قدم بر می‌دارد؛ از این رو شیعه باید دشمن‌شناس باشد و بداند که با دشمن چگونه برخورد کند.

 

حیدری با بیان این‌که دو نوع جاهل داریم، افزود: هم جاهل قاصر و هم جاهل مقصر داریم؛ جاهل قاصر کسی است که کوتاهی او با قصد نیست، اما جاهل مقاصر، جاهلی است که از عمد، کوتاهی می‌کند./1309/202/ب2

ارسال نظرات