۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۹۹۶۶۸

همایش امام سجاد در روستای نوروزکار شهرستان جاسک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش امام سجاد(ع) با حضور گسترده مردم و به همت کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد امام علی(ع) روستای نوروزکار شهرستان جاسک برگزار شد.
 امام سجاد عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام عبدالله شمس الدینی امام جماعت مسجد نبی اکرم(ص)، امروز در همایش امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین شرایط تاریخ اسلام، معارف الهی را به مردم معرفی می‌کردند.

 

وی افزود: آثاری که از امام سجاد(ع) نظیر صحیفه سجادیه و رساله حقوق به دست ما رسیده، برگ زرین و پر افتخاری برای اسلام و دوستداران اخلاق و معنویت است.

 

حجت الاسلام شمس الدینی با بیان اینکه صحیفه سجادیه به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است، بیان کرد: امام سجاد(ع) اسوه فضائل و معارف بلند اسلام و گوهر درخشان  امامت و ولایت و مظهر اعلای سجود و نیایش بود که در عصر ظلمت و جهالت و استبداد اموی، توانست کشتی اسلام اصیل را پس از حوادث دلخراش و تلخ عاشورا رهبری نموده و آن را از طوفان ها وگردابهای اعمال پست امویان و فریب خوردگان  نجات دهد و پاسدار عظیم مکتب  و ارزش های متعالی اسلام و ولایت باشد.

 

وی ادامه داد: وقتی که  امام سجاد(ع) لب به سخن می گشود هیچ سیاست مدار و سخن دانی نمی توانست عظمت آن کلمات را انکار کرده و آثار آن را مخفی نماید و دعاهای امام سجاد(ع) علاوه بر نیایش، بیان اعتقادات و افکار الهی است.

 

امام جماعت مسجد نبی اکرم(ص) تصریح کرد: رساله حقـوق امام سجاد(ع) سرمایه گرانبهایی برای بیان روابط حکیمانه و استوار جامعه انسانی و اسلامی است.

 

عبدالرحمن لشکری زاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک نیز هدف از برگزاری این همایش را معرفی شخصیت و جایگاه امام سجاد(ع)، بالا بردن سطح معرفتی مردم نسبت به آن امام همام و معرفی صحیفه سجادیه و رساله حقوق آن حضرت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ذکر کرد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) سرور سجده گزاران و زینت زاهدان و عابدان است و یکی از خدمات و صفات بارز امام سجاد(ع) بخشش و سخاوت اوست که با لطف و بخشش خود درماندگان، یتیمان، تهیدستان و بردگان را بهره مند می کرد.

 

این همایش از سلسله برنامه های جانبی پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که از 12 محرم در شهرستان های مختلف استان هرمزگان آغاز شده است و تا 25 محرم همزمان با مراسم اختتامیه کنگره ادامه خواهد داشت.

 

گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود./851/202/ب3

ارسال نظرات