۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۹۹۶۴۱
آیت الله آملی لاریجانی در ساری:

گمراهی جوامع به دلیل فراموشی کلام الهی است/ دشمن جرأت خدشه به کشور قرآنی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با بیان این که امروز با وجود توطئه های گسترده استکبار علیه جامعه اسلامی امروز کشورمان در سایه فرهنگی قرآنی در دنیا عزت و اقتدار دارد، افزود: دشمن در برابر کشوری قرآنی هیچ گاه جرأت نفوذ و خدشه را ندارد.
آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه امروز در همایش بزرگ قرآنی که در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد به جایگاه ارزشمند کلام الهی در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: امروز به برکت معارف قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بسیار ارزشمندی در دنیا برخوردار است.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که امروز با وجود توطئه های گسترده استکبار علیه جامعه اسلامی امروز کشورمان در سایه فرهنگی قرآنی در دنیا عزت و اقتدار دارد، افزود: دشمن در برابر کشوری قرآنی هیچ گاه جرأت نفوذ و خدشه را ندارد.

 

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: دشمنان هرآنچه در چنته داشته را برای مقابله با نظام ما بکار بسته اند و در این مسیر میلیاردی هزینه می کنند.

 

وی با بیان این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان در سایه فرهنگ قرآنی حاصل شده است، تصریح کرد: قرآن به ملت ایران استقامت و پایداری عطا کرده که در سایه همین پایداری در برابر توطئه ها و نقشه های گسترده دشمنان موفق و پیروز بوده است

 

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با بیان این که کرامت و نورانیت قرآن در کشورمان وجود دارد، افزود: تقویت مبانی و فعالیت های قرآنی در جامعه یک ضرورت مهم است.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که قرآن کتاب هدایت و نور است بر ضرورت تدبر در مفاهیم الهی تأکید کرد و بیان داشت: رستگاری، سعادت و تعالی جامعه در گرو بهره گیری از مفاهیم قرآنی و تدبر در قرآن است.

 

رییس قوه قضاییه با بیان این که جامعه ای رستگار است که مفاهیم قرآنی و الهی را در آن نهادینه شده باشد، تصریح کرد: باطن کلام الهی سرشار از حق و حقیقت است و انس با این منبع عظیم الهی هدایت کننده و شفا بخش است.

 

آیت الله آملی لاریجانی از مهجوریت قرآن در جامعه گلایه کرد و با بیان این که متأسفانه امروز این کلام ارزشمند الهی در میان ما مهجور و غریب است، افزود: ضلالت و گمراهی امروز جوامع به دلیل فراموشی این منبع عظیم الهی است.

 

رییس قوه قضاییه از کلام الهی به عنوان یک اقیانوس ناشناخته یاد کرد و با بیان این که متأسفانه این منبع ارزشمند الهی همچنان در جامعه اسلامی مهجور است، گفت: رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان، تمسک به قرآن است.

 

وی بر ضرورت خروج قرآن از مهجوریت در جامعه تأکید کرد و گفت: هر کسی از این سفره گسترده الهی بهره مند شود به حتم به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

 

رییس قوه قضاییه بر ضرورت فهم عمیق از مفاهیم قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی حقیقی جامعه نیز در گرو فهم جامع و عمیق از مفاهیم قرآنی است.

 

آیت الله آملی لاریجانی غفلت از سفره گسترده الهی و عدم دوری از زنگارهای غفلت و گمراهی را مهم ترین عامل عدم تدبر عمیق در مفاهیم و آیات قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: کتاب به عنوان یک منبع عظیم حق بهترین ره توشه برای زندگی دنیوی و اخروی ما است که نباید از این منبع عظیم غافل شویم.

 

وی با بیان این که قرآن حقیقتی است که در عوالم حضور دارد، ادامه داد: تنها راه درک مفاهیم الهی تدبر عمیق در این مفاهیم انسان ساز و الهی است چون قرآن کتاب حق است، زنده بوده و با ما سخن می گوید.

 

رییس قوه قضاییه از کلام الهی به عنوان نسخه ای شفابخش برای جامعه امروز یاد کرد و با بیان این که با قرآن می توان طی الارض کرد، گفت: ترویج کلام الهی در جامعه به حتم سعادت و رستگاری حقیقی جامعه را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در بخش های مختلف جامعه گفت: رونق و گسترش امروز فرهنگ و فعالیت های قرآنی در جامعه اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است./950/پ202/ج

ارسال نظرات