۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۹۴۳۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری بیش از 100 هزار جلسه تبلیغی در خوزستان در ایام محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پیش بینی برگزاری بیش از یکصد هزار جلسه تبلیغی در استان خوزستان به مناسبت ماه محرم الحرام و صفر را داریم که این مسأله خیزش بزرگ مردمی به شمار می رود.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبيلغات اسلامي خوزستان

حجت‌الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور مبلغان و فضلا از خارج استان و مراکز علمی همچون حوزه علمیه های قم و مشهد مقدس ابراز داشت: این گروه در ماه محرم الحرام در مناطق تبلیغ مشغول به تبلیغ اسلام ناب محمدی هستند.

 

وی با بیان این که افزون براین تعداد، بالغ بر 3 هزار نفر از علماء، ائمه جماعات و مبلغان نیز در این امر حضور دارند، ادامه داد: تعداد قابل توجهی نیز مبلغ خواهر و مداح در استان فعالیت می کنند و برای ارتقا کمی و کیفی تبلیغ آنان همایشی با این موضوع برگزار شد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که جنایت آل سعود در فاجعه منا و بی کفایتی این رژیم در اداره مناسک حج از مهم ترین عنوان تذکر داده شده به مبلغان برای انجام فعالیت دینی آنها است، ادامه داد: از جمله اقدام انجام شده ویژه مبلغان، توزیع کتاب ره توشه و برگزاری همایش های استقبال از ماه محرم از جمله آنها است.

 

حجت الاسلام بلک افزود: پیش بینی برگزاری بیش از یک صد هزار جلسه تبلیغی در استان خوزستان به مناسبت ماه محرم الحرام و صفر را داریم که این مسأله خیزش بزرگ مردمی به شمار می رود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که هیأت‌های مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها به مناسبت ماه محرم‌الحرام اقدام به برپایی مراسم های عزاداری کرده‌اند، گفت: در استان نزدیک به 8 هزار هیأت مذهبی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، یک هزار هیأت مذهبی متعلق به شهر اهواز است.

 

وی با اشاره به اربعین حسینی(ع) و حرکت عظیم پیاده‌روی زائران امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: از ماه‌های پیش جلساتی با حضور دستگاه‌های گوناگون برگزار شد، بلکه استان خوزستان بتواند پذیرای خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشد، از مهم‌ترین اقدامات ویژه اربعین حسینی(ع) حضور هیأت، موکب در مرزهای شلمچه و چزابه است./9453/303/ب2

ارسال نظرات