۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۹۴۳۳
مدیر مدرسه علمیه رشد:

تلاش برای رشد اخلاقی طلاب در کنار تعلیم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه رشد در کنار تعلیم، رشد اخلاقی را برای تربیت مبلغان آینده جهان اسلام ضروری خواند و گفت: تربیت طلاب با سبک زندگی اسلامی به هدف تبلیغ در سراسر جهان اسلام نوعی جهاد به ‌حساب می‌آید.
حوزه
حجت‌الاسلام ابراهیم شفیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بنیان رشد اخلاقی برای تعلیم و تربیت در فضای حوزه علمیه را یک ضرورت برای آینده تبلیغی جهان اسلام دانست و گفت: در مدرسه علمیه رشد برای پذیرش طلاب این مدرسه توانمندی و اخلاق‌مداری طلاب را یک اولویت مهم تعریف کرده‌ایم.
 
 
مدیر مدرسه علمیه رشد حضور پدر و مادر را در جلسه مصاحبه ورودی این مدرسه را از قوانین پذیرش این مدرسه برشمرد و گفت: پدر و مادر مؤثرترین شخصیت‌ها در ارکان نظام تربیتی هستند.
 
 
حجت‌الاسلام شفیعی تبیین دقیق مقررات آموزشی و تربیتی مدرسه علمیه رشد را از برنامه‌های اصلی معارفه تربیتی این مدرسه دانست و گفت: تربیت اساس آن را در نظام آموزشی و تربیتی طرفین تشکیل می‌دهند که مورد استقبال خانواده‌های طلاب قرارگرفته است.
 
 
مدیر مدرسه علمیه رشد با بیان اینکه تبیین اهداف تربیتی و فرهنگی برای طلاب مورد تإکید تولیت این مدرسه است، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی در تربیت اخلاقی طلاب قوانین معین فرموده‌اند که در سه هفته اول سال تحصیلی ادله این قوانین برای طلاب تبیین می‌شود.
 
 
حجت‌الاسلام شفیعی توجیه برنامه از سوی فرمانده برای نیرو را یک تاکتیک آموزشی جهادی دانست و گفت: تربیت طلاب با سبک زندگی اسلامی به هدف تبلیغ در سراسر جهان اسلام نوعی جهاد به ‌حساب می‌آید.
 
 
مدیر مدرسه علمیه رشد سومین گام آموزشی مدرسه علمیه رشد را برنامه‌ریزی برای طلاب عنوان کرد و گفت: برای تدوین برنامه اختصاصی این مدرسه شخصاً بیش از 12 مدرسه را بازدید کرده و از تجارب آن‌ها در این زمینه استفاده کرده‌ایم.
 
 
حجت‌الاسلام شفیعی آموزش نحوه برنامه‌ریزی را برای نظام آموزشی به سبک زندگی اسلامی را یک اصل عنوان کرد و گفت: جدول زمان‌بندی عمومی مدرسه به نحوی برنامه‌ریزی‌شده است تا بتواند به طلاب در این زمینه جهت بدهد.
 
 
مدیر مدرسه علمیه رشد از مقابله طلاب در ابتدای اجرای این برنامه اجرایی گفت و تصریح کرد: تبیین هدف و افق آموزشی به نحوی نامحسوس در این برنامه گنجانده شده است که در مسیر اجرا به طلاب کمک ویژه‌ای می‌کند.
 
 
وی افزود: طلاب فارغ‌ التحصیل در پایان راه این مدل آموزشی را وسیله رسیدن به اهداف خود بیان کرده‌اند که البته حضور حضرت آیت‌الله مصباح یزدی به ‌صورت منظم هرماه یک‌بار به اجرای دقیق‌تر این برنامه به ما کمک کرده است./837/پ202/ف
ارسال نظرات