۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۹۹۴۳۲
در مسیر عشق(6)

امام حسین؛ محور اتحاد عدالت طلبان جهان

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز امام حسین(ع) نقطه اتصال همه عدالت طلبان جهان است که نباید با رفتارهای اختلاف برانگیز اقدام این امام همام را خدشه دار کرد.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

حجت‏الاسلام صادق گلزاده مشاور فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون اجتماع عظیم اربعین حسینی(ع) گفت: حقیقتا معنای واقعی حدیث پیامبر اعظم(ص) که فرمود حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است در راهپیمایی پر شور اربعینیان و عاشوراییان به وضوح قابل مشاهده است، این سفر بدون در نظر گرفتن جغرافیا با مرکزیت قلوب کربلاییان شکل می‏گیرد.

 

وی در ادامه افزود: نژادها، زبان‏ها، مذاهب و کشورهای مختلف در این قیامت بزرگ اربعین شریک هستند و این اجتماع فوق‏العاده و بی نظیر بازتابی متحیر کننده را در جهان به نمایش خواهد گذاشت.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: این اقدام بدون تردید اقدامی خود جوش از سوی خود مسلمانان و با امکانات صد در صد شخصی است که خود عاشقان حسین(ع) فراهم می‏آورند و قدرتمندی مسلمانان را به شکل بسیار برجسته به جهان گذارش می‏کنند.

 

وی اجتماع میلیونی اربعین را دارای پیام قابل توجهی دانست و اظهار داشت: پیام این عاشوراییان این است که ای حسین(ع) اگر در عاشورای 61 تو را در اوج غربت شهید کردند امروز همه آزادگان جهان جمع شده‏اند تا به تو لبیک گویند و اعلام کنند که ریشه فساد و یزیدیان در حال از بین رفتن است.

 

این مبلغ و کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اقتضا این اجتماع عظیم این است که حفظ و ایجاد وحدت بین مذاهب و ادیان مختلف در تحت علم امام حسین(ع) امکان پذیر است که البته لازمه آن از بین رفتن افراط‏ها و خرافات برخی نا آگاهان است.

 

وی با اشاره به برخی رفتارهای افراطی از جمله قمه زنی از سوی برخی جاهلان تصریح کرد: اصولا رفتارهای افراطی حرکتی خلاف اقدام اهل بیت(ع) است زیرا امام حسین(ع) قیام کردند تا همه مسلمانان و عدالت طلبان را در زیر سایه اسلام حفظ کنند بنابراین نباید با خرافات و خشونت و رفتارهای وهن آمیز این چهره درخشان شیعه را خدشه دار کرد که بدون تردید با اهداف این امام همام سازگاری ندارد.

 

حجت‏الاسلام گلزاده در پایان تأکید کرد: هرکس که جنگ طلب علیه اسلام نباشد می‏تواند در تحت حمایت امام حسین(ع) وارد شود و زائران سیدالشهدا(ع) سعی کنند هر آنچه را که موجب شکوه اهل بیت(ع) است را رعایت کنند که یکپارچگی و وحدت از جمله این مسائل است و طوری رفتار کنیم تا رفتارهای اختلاف برانگیز و همراه با گسستگی به دشمنان مخابره نشود./1329/ت302/ف

ارسال نظرات