۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۹۹۳۸۸
امام جمعه شوش:

ولایت پذیری مدافعان حرم ریشه در واقعه عاشورا دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان شوش با اشاره به دلاوری یاران امام حسین(ع) در واقعه عاشورا گفت: ولایت پذیری مدافعان حرم ریشه در واقعه عاشورا دارد.
حجت الاسلام سيد محمد امام ، امام جمعه شوش

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به روحیه والای شهادت طلبی شهیدان مدافع حرم بیان داشت: شور و شوق پاسداری و حراست از حرم اهل بیت(ع) ، مطالعه ویژگی­های فردی و حضور داوطلبانه و بدون چشم­داشت این شهیدان، نشان از استقبال و آمادگی آنها برای شهادت دارد.

 

امام جمعه شهرستان شوش با اشاره به ثمرات خون شهیدان مدافع حرم، گفت: خون این عزیزان امید را به جامعه، مجاهدان و بسیجیان اهدا کرده و تجلیل از آنها دلیلی بر پاسداشت و احترام جامعه به این بزرگواران است.

 

وی با اشاره به عبارت «من کان باذلاً فینا مهجته و موطناً علی لقاء الله نفسه، فلیرحل معنا» بیان داشت: امام حسین(ع) این عبارت را در راستای جان فشانی در راه اهل بیت(ع) بیان کرده و شهیدان مدافع حرم سخن آن حضرت را لبیک گفته و برای دفاع از اهل بیت(ع) جان خود را فدا کردند.

 

این مقام مسؤول با بیان روحیه بالای ولایت پذیری شهیدان مدافع حرم و این که دفاع از حرم اهل بیت(ع) و شهادت طلبی، ریشه در ولایت پذیری دارد، اظهار داشت: شهیدان مدافع حرم همچون شهیدان واقعه عاشورا از تمامی طیف­ها و رده­های سنی جان خود را در راه اهل بیت(ع) فدا کردند.

 

امام جمعه شوش با اشاره به دین­داری و غیرت مثال زدنی ملت ایران ابراز داشت: غیرت، شهیدان مدافع حرم را بر آن واداشت تا برای پاسدارای و حفظ امنیت و جلوگیری از نفوذ دشمن جان خود را فدا کنند و مردم غیرت­مند ایران از روی بصیرت و آگاهی با حضور در مراسم تشییع پیکر این شهیدان به تکلیف دینی و انسانی خود عمل می­کنند.

 

وی با بیان عبارت «مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ‏ إِلَّا ذَلُّوا» از سوی امام علی(ع) ادامه داد: عدم حضور مستشاران در عراق و سوریه ،بی­تفاوتی به نفوذ دشمن و عدم تکلیف در دفع آن باعث ذلت و خواری، تسلط و نفوذ دشمنان خواهد شد و جنگ در سوریه را نبرد با جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

حجت الاسلام امام با اشاره به رویدادها و حوادث جنگ احد، تصریح کرد: رویارویی آن حضرت با دشمنان در خارج از شهر مدینه دلیل بر آن است که پیش از حضور دشمن در داخل کشور باید با  آن مقابله شود و شهیدان مدافع حرم نخستین مجاهدان در رویارویی با دشمن هستند./9466/302/ب2

ارسال نظرات