۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۲۶۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لغو کلیه تحریم ها در برجام نیامده است/ کمیته رصد برجام در کمیسیون امنیت ملی تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته رصد برجام در این کمیسیون خبر داد و به این نکته که لغو کلیه تحریم ها در برجام مورد اشاره قرار نگرفته است، اذعان کرد.
نوذر شفيعي عضو کميسيون امنيت ملي مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، دعوت از اعضای تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی به مجلس و کمیسیون امنیت ملی را یک روال عادی در مجلس دانست و تاکید کرد: طبق گزارش های ارائه شده از سوی مسؤولان وزارت خارجه فرآیند لغو تحریم ها در اتحادیه اروپا و از سوی مقامات آمریکایی انجام شده است.
 
وی روز اجرای برجام را حداقل دو ماه دیگر دانست و گفت: ما راجع به پی ام دی دغدغه هایی داریم، مسؤولان اعلام کردند که تمام موارد به جز دو مورد حل شده است و اگر این دو مورد نیز حل شود مدیرکل آژانس گزارش خود را ارائه و متعاقب آن شورای حکام بیانیه ای صادر خواهد کرد.
 
شفیعی بیان کرد: مادامی که پی ام دی تمام نشده باشد ما ابزارهایی را داریم که شرایط بازگشت را داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که ستاد اجرایی برجام، شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی مجلس در این زمینه ناظر هستند، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز اقداماتی برای تشکیل این کمیته انجام داده است، مقدمات آن از یک هفته قبل تشکیل شده است.
 
وی افزود: کمیته رصد برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل می شود، این کار ظرف روزهای آینده انجام خواهد شد؛ پیشنهادات اعضا درباره نحو نظارت اخذ خواهد شد.
 
وی بیان کرد: این کمیته هر یک ماه از کلیه نهادها و مؤسسات ذیربط دعوت و گزارش های لازم را دریافت و ارائه خواهد کرد.
 
شفیعی تاکید کرد: نظارت بر روند اجرای برجام بر عهده کمیسیون امنیت ملی است، مجلس کارکرد نظارت کلی دارد و می تواند به اعتبار گزارش شورای عالی امنیت ملی اقدام کند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم ها لغو می شود؟ گفت: طبق گفته مسؤولان و تیم مذاکره کننده آنچه که اقدام شده است، عین اجرای برجام است و تعهداتی که متعهد شده بودند فرآیند لغو آن انجام شده است.
 
وی بیان کرد: آنچه امروز گفته شد خیلی روشن است، آنچه لغو، اصلاح و یا متوقف شده تماما اموری است که در برجام آمده است. اما این که آیا با فرامین رهبری می خواند یا نمی خواند بستگی به این دارد که چه تفسیری از برجام داریم.
 
شفیعی یادآورشد: در برجام چیزی به عنوان این که همه تحریم ها برداشته شود نیامده است و آنچه که در دستور اوباما و اتحادیه اروپا وجود دارد آن چیزی نیست که با فرمان رهبری همخوانی داشته باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: هم لغو تحریم ها و هم از بین رفتن ساختار تحریم ها در یک فرآیند زمانی دیده شده است که بعضا به بیش از ده سال هم به طول می انجامد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات