۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۲۳۴
آیت الله دری نجف آبادی:

اختلافات فقهی نباید سبب کشمکش و تکفیر شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروزه متأسفانه آبروی اسلام را با نام اسلام می برند،گفت: عملکرد مدعیان دروغین اسلام همانند آل سعود با اصل اسلام که رحمت و مودت است منافات دارد؛ امروزه کسانی که مدعی اسلام هستند به صورت نیابتی با مسلمانان می جنگند، عملکرد آل سعود به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
دومين هم انديشي علمي مذهبي امت واحده اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در دومین هم اندیشی علمی مذهبی با موضوع امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها و بحران های کنونی جهان اسلام که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، بر ضرورت هوشیاری امت اسلام در برابر دسیسه های دشمن تأکید کرد.


وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) افزود: اصل حرکت انقلاب مبارزه با استکبار و در رأس آن ها صهیونیست وآمریکا است، بنیانگذار کبیر انقلاب غده سرطانی مخل به امت اسلام را تشخیص داده بود از این رو در برابر مواردی که به اسلام ضربه وارد می کرد با قوت می ایستاد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که از بیش از نیم قرن گذشته مسأله سلطه و نفوذ آمریکا و صهیونیزم در کشورهای اسلامی از مسائل مطرح بوده بوده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به نفوذ مستکبران در کشورهای اسلامی هشدار داده است.


وی ادامه داد: دنیای اسلام در درجه نخست باید تمام راه های نفوذ دشمنان را سد کند، در درون امت اسلام باید استحکامی پدید آید تا بتواند بر روی پای خود بایستد؛ هرچه استتحکام درونی دنیای اسلام بیشتر شود راه های نفوذ کاهش پیدا می کند.


امام جمعه اراک با بیان این که مسلمانان باید نسبت به بیگانگان سلطه نا پذیر و نفوذ ناپذیر باشند، ابراز داشت: جان کری اخیرا گفته که نسبت به خاور میانه بحث نفت برای ما اهمیت بلکه قصد داریم جوانان را با ابزارهای گوناگون تحت تأثیر قرار دهیم تا اسلام فراگیر شود.


وی عنوان کرد: اگر علمای امت اسلام بیدار نباشند دشمن نقشه های خود را اعمال خواهد کرد، اگر آینده افتخار آمیزی را برای اسلام می خواهیم باید با همت و تلاش بلند برای آینده اسلام تدبیر کنیم؛ وظیفه علما و نخبگان دنیای اسلام بسیار سنگین است.


آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: باید در برابر استراتژی های دشمن روش های روشنی برای وحدت امت اسلام داشته باشیم، امت ابراهیمی اسلام جز با فداکاری و مجاهدت احیا نخواهد شد؛ علمای دنیای اسلام باید خط فکری حضرت امام را حفظ کنند.


وی اضافه کرد: بزرگترین خطر امروز دنیای اسلام افراط و تفریط است که مورد سوء استفاده دشمنان نیز قرار می گیرد، امروزه کسانی که مدعی اسلام هستند به صورت نیابتی با مسلمانان می جنگند؛ ایجاد وقایع اسفناک در یمن و سوریه هیچ توجیه عقلی و اسلامی ندارد، عملکرد آل سعود به هیچ وجه قابل توجیه نیست.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروزه متأسفانه آبروی اسلام را با نام اسلام می برند،گفت: عملکرد مدعیان دروغین اسلام همانند آل سعود با اصل اسلام که رحمت و مودت است منافات دارد؛ باید با قدرت از حرمت و شرافت اسلام دفاع کرد.


وی افزود: روشنگری و افشاگری با قلم و بیان و حضور فعال در فضای مجازی بسیار ضرورت دارد و از این طق باید از کیان اسلام واقعی دفاع کرد، نقشه های دشمن باید برای جامعه افشا شود؛ یکی از مسائلی که دشمن برای آن نقشه دارد کیان خانواده است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که دنیای اسلام باید هوشیار باشد، اظهار داشت: تکفیر کردن دیگران ضد دستور اسلام بوده و تنها به نفع دشمنان است، به بهانه های گوناگون و کودکانه نباید دست به تکفیر زد که ظلمی بزرگ به اسلام است؛ باید دانست که دشمنان در کمین هستند و اختلافات فقهی نباید سبب کشمکش و تکفیر شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات