۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۹۰۹۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس:

امر به معروف و نهی از منکر محور و اساس نهضت عاشورای حسینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس محور و اساس نهضت عاشورای حسینی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اصل فلسفه قیام امام حسین(ع) برای احیای ارزش های دینی بود.
حجت‌الاسلام حسن موسايي، معاون تبليغ حوزه علميه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن موسایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس ظهر امروز در مسجد امام رضا رودان گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه‌داشتن دستورات دین اسلام بود.

 

وی همچنین با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در همه زمینه ها بهترین الگو و اسوه برای بشریت است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر محور و اساس نهضت عاشورای حسینی است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس همچنین بیان داشت: اصل فلسفه قیام امام حسین(ع) برای احیای ارزش های دینی بوده است.

 

وی ادامه داد: اگر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به درستی در جامعه اجرا شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. 

 

حجت الاسلام موسایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک موضوع فراگیر دانست و افزود : انجام این فریضه تنها برای افرادی خاص سفارش نشده است، بلکه همه مسلمانان را در بر می‌گیرد.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز جامعه اسلامی است و همه افراد در قبال انجام آن مسؤولیت دارند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه قیام خونین امام حسین(ع) در راستای احیای دین مبین اسلام و احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت، بیان داشت: همه باید از این قیام درس گرفته و در جهت تحقق اهداف آن حرکت کنند./851/202/ب2

ارسال نظرات