۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۹۰۲۰
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی:

روحانیان پیام عاشورا را برای نسل جوان بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که محرم و اهداف عاشورا باید برای جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازنگری شود، گفت: روحانیان باید از فرصت مناسب ایام محرم و صفر استفده کرده و پیام عاشورا را برای نسل جوان بازگو کنند.
معاون تهذيب حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام مصطفی اوحدی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که دشمنان ایران اسلامی از هر فرصتی برای ضربه زدن و عملیاتی کردن نقشه های شوم خود استفاده می کنند، اظهار کرد: امروز باید در مراسم های مختلف عزاداری در ایام محرم  از آسیب های موجود مقابله و جلوگیری به عمل آورد.

 

حفظ حرمت در ماه محرم و صفر

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به حفظ حرمت در ماه محرم گفت: حرمت های ماه محرم و صفر باید در مراسم های گوناگون حفظ شود و همگان باید با افرادی که به بهانه محرم و صفر سبب از بین رفتن حرمت ها می شوند مقابله کنند.

 

حجت‌الاسلام اوحدی با بیان این که محرم و اهداف عاشورا باید برای جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازنگری شود، گفت: روحانیان باید از فرصت مناسب ایام محرم و صفر استفاده کرده و پیام عاشورا را برای نسل جوان بازگو کنند.

 

امام حسین شهید نماز و شهید راه خدا است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به این که در ماه محرم بسیاری از موسیقی هایی که شنیده می شود ناپسند است، خاطرنشان کرد: امام حسین شهید نماز و شهید راه خدا است و عزادای های ما باید بر اساس معرفت و عشق نسبت به آن حضرت باشد.

 

حجت‌الاسلام اوحدی با بیان این که امام حسین هیچ نیازی به عزاداری ها ندارد و این ما هستیم که باید در خانه اهل بیت برویم گفت: مکتب امام حسین مکتب معرفت به الله است و اگر قیام امام حسین(ع)  نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

 

برهنگی در جلسات عزاداری امام حسین کار پسندیده ای نیست

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که در مکتب تشیع و اسلام عزاداری دارای جایگاه بالایی است، خاطر نشان کرد: برهنه شدن در جلسات عزاداری امام حسین (ع) هیچ وجه شرعی، دینی و مذهبی ندارد.

 

حجت‌الاسلام اوحدی افزود: برهنگی در جلسات عزاداری امام حسین (ع) کار پسندیده ای محسوب نمی شود و شیعه اهل بیت امورات و مسائل را منطقی قبول می‌کند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه با بیان این که عزاداری ها نباید تنها به گریه کردن، سینه زدن و اظهار غم و اندوه خلاصه شود، گفت: امروز در ایران اسلامی در مراسم های عزاداری باید ارزش هایی چون تقوا، پاکدامنی، صبر و شجاعت، جوانمردی، ایثار و فداکاری تبلیغ و ترویج شود./842/302/ب1

ارسال نظرات