۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۰۱۵
نماینده بعثه رهبری در عراق:

اخلاق رمز موفقیت در تبلیغ و فعالیت فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق خوش خلقی را از مهمترین بایسته های روحانیون و مداحان کاروان ها دانست و گفت:‌ اگر از نظر دانایی، در بالاترین مقام باشیم اما خوش اخلاق نباشیم، در امر تبلیغ موفق نخواهیم بود. رمز موفقیت در تبلیغ و فعالیت فرهنگی در کاروان ها، خوش خلقی است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در نشست روحانیون و مداحان کاروان ها با بیان این‌که در روایات، بر معرفت نسبت به امام به عنوان شرط اعطای ثواب تاکید شده است، گفت: معرفت، آگاهی همراه با باور است و ما باید به ولایت امام در تکوین و تشریع آگاه باشیم و آن را باور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به جنبه مُلکی و ملکوتی امام معصوم گفت: جنبه مُلکیِ امام، مربوط به جنبه بشری است؛ یعنی اینکه امام، مثل ما دارای جسم است و در این عالم ناسوت زندگی می کند و زمان، بر او حاکم است و به اصطلاح "در زمان" است و به عنوان مثال مانند ما پیری و جوانی دارد اما جنبه ملکوتیِ امام، که احاطه بر این عالم دارد، فوق زمان و به اصطلاح "بر زمان" است نه در زمان.

 

نماینده بعثه در عراق در ادامه عالم ملکوت را فوق عالم مُلک برشمرد و خاطر نشان کرد:‌ملکوت، به اصطلاحی جنبه علیت نسبت به عالم مُلک دارد و از عالم ملک، کامل تر و زیباتر است. زیرا کثرتی که در عالمِ ملک حاکم است، در عالم ملکوت وحدت حاکم می شود و نقص و فساد در آن راه ندارد و به طور کلی عالم ملکوت، اشراف و احاطه بر عالم مُلک دارد چو اینکه عالم ملک، در زمان است.

 

وی اظهار داشت: گاهی در بیان سیره و شخصیت امام حسین، صرفا به جنبه مُلکی بسنده می شود در حالی که معرفت نسبت به جنبه ملکوتی امام، راهگشای زندگی و مسیر دستیابی به سعادت است.

 

وی افزود: باید نسبت به جایگاه امام علیه السلام، احاطه اش بر زمان و علم حضوری و لدنّی نزد آن حضرت آگاه باشیم؛ زیرا وقتی به جایگاه رفیع امام، باور داشته باشیم، تسلیم امام می شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، خوش خلقی را از مهمترین بایسته های روحانیون و مداحان کاروان ها دانست و خاطر نشان کرد:‌ اگر از نظر دانایی، در بالاترین مقام باشیم اما خوش اخلاق نباشیم، در امر تبلیغ موفق نخواهیم بود. رمز موفقیت در تبلیغ و فعالیت فرهنگی در کاروان ها، خوش خلقی است./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات