۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۹۳۲

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ نیکوکار شیروانی درختان گردوی خود را وقف ترویج مهدویت کرد، وقف خانه دوازده میلیارد ریالی برای چاپ قرآن به زبان های بین المللی، وقف یک قطعه زمین همزمان با سوگواره بصیرت عاشورایی در زرندیه، ثبت 4 وقف جدید دردهه محرم الحرام در دلیجان، مشخص شدن داوران بخش شفاهی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی راد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: قنبرعلی مرادی واقف روستای باغ با مراجعه حضوری به اداره اوقاف شیروان نسبت به وقف 3 اصله درخت گردو به نیت استفاده در مجالس امام زمان(عج) در همان روستا اقدام کرد.

 

وی افزود : ارزش تقریبی این 3 اصله درخت گردو 30 میلیون تومان است.

 

 وقف خانه دوازده میلیارد ریالی برای چاپ قرآن به زبان های بین المللی

حجت الاسلام حسینی ، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: ثریا غلامعلی، واقف خیر اندیش همدانی ساختمان 2 طبقه در منطقه پردیس به مساحت 250 متر مربع را با نیت چاپ و نشر قرآن به زبانهای زنده دنیا و برگزاری مراسم روضه خوانی در ماه محرم و صفر در این شهرستان وقف کرد.

 

حسینی همچنین از وقف یک واحد آپارتمان 70 متری به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد افزود: واقف خیر اندیش جمشید خوش لفظ، آپارتمانی به مساحت 70 متر مربع در منطقه کوچمشکی شهر همدان با نیت کمک به بیماران صعب العلاج و ازدواج جوانان بی بضاعت این شهرستان وقف کرده است.

 

وقف یک قطعه زمین همزمان با سوگواره بصیرت عاشورایی در زرندیه

حجت الاسلام حمید کرمی رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان زرندیه افزود: خیر نیک اندیش "رمضانعلی مفیدی" و فرزاندانش در شهر زرندیه یک قطعه زمین را به ارزش یک میلیارد ریال وقف کردند.

 

وی ادامه داد: این زمین به مساحت 133 متر شامل یک خانه مسکونی در 2 طبقه را برای عمران و آبادانی مسجد جامع منطقه آسیباک، موارد خیرات و مبرات و امور فرهنگی وقف کردند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه خاطر نشان کرد: با ثبت این وقف جدید از ابتدای سالجاری تاکنون 7 وقف در شهرستان زرندیه به ثبت رسیده است.

 

وقف یک قطعه زمین حجت الاسلام کرمی گفت: وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داده است.

 

 ثبت 4 وقف جدید دردهه محرم الحرام در دلیجان

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده رئیس اداره اوقاف وامورخیریه دلیجان اظهار داشت:با آغاز ماه محرم و عزاداری اباعبدالله‌ الحسین (ع) چهار مورد وقف جدید با نیت برگزاری مراسم عزاداری و امور فرهنگی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

وی تصریح کرد: ارزش این موقوفات 720 میلیون ریال برآورد شده است.

 

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان این وقفیات شامل اهداء یک قطعه زمین به مساحت 400 متر در روستای راوه توسط خیرنیک اندیش "علیرضا غفاری" به ارزش 300 میلیون ریال و با نیت انجام امور فرهنگی و اهداء سه قطعه زمین به مساحت‌های 500، 600 و 200 متر به همراه آب و 13 درخت گردو در روستای هرازجان جاسب توسط حسین صادقی به ارزش 420 میلیون ریال با نیت عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

حجت الاسلام آسوده تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 9 مورد وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

مشخص شدن داوران بخش شفاهی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

حجت الاسلام علی قاسمی، مسئول کمیته علمی این مرحله از جشنواره در این خصوص اظهار کرد : یکی از وظایف کمیته علمی جشنواره انتخاب داوران بخش های مختلف جشنواره می باشد که پس برگزاری جلسات متعدد و بررسی اساتید متخصص در رشته های مختلف ، داوران بخش شفاهی این جشنواره مشخص شدند.

 

وی همچنین بیان کرد : با توجه به حساسیت بالای جشنواره و اهمیت آن و همچنین با توجه به اینکه مرحله ملی آن برگزار خواهد شد ، سعی بر آن گردید تا تمامی داوران منتخب از داوران مطرح و سطح یک کشوری باشند.

 

قاسمی افزود : این داوران در دو مرحله مقدماتی و نهایی و در دو بخش خواهران و برادران به امتیازدهی متسابقین خواهند پرداخت که برای هر رشته از داوران متخصص در آن زمینه استفاده خواهد شد.

 

وی در خصوص تفکیک داوران در رشته های مختلف گفت: در بخش برادران از اساتیدی همچون استاد حاج ابوالقاسم ، شهیدی پور، سعیدیان ، عباسی ، شاه میوه ، ستوده نیا ، لطفی نیا ، حشمتی ، علامی در رشته های قرائت ، ترتیل ، اذان ، حفظ کل ، حفظ 20 جزء ، حفظ 10 جزء ، حفظ 5 جزء قرآن کریم در دو مرحله مقدماتی و نهایی استفاده خواهد شد.

 

مسئول کمیته علمی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور همچنین بیان کرد : در بخش خواهران نیز اساتیدی همچون استاد آقائی ، جمالی ، فلکی و همچنین استاد صحاف ، الوندی ، ادیب زاده ، میر غیاثی ، صریحی نژاد در رشته های قرائت ، ترتیل ، حفظ کل ، حفظ 20 جزء ، حفظ 10 جزء ، حفظ 5 جزء قرآن کریم در دو مرحله مقدماتی و نهایی حضور خواهند یافت./1325/ت303/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات