۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۸۷۱
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

دشمن مذاکره را فرصتی برای نفوذ در ایران می داند/ الزامات اجرای برجام نصب العین مسؤولان و دیپلمات ها باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای کشور است، تصریح کرد: دشمن مذاکره را بهانه کرد تا در ایران اسلامی نفوذ کند.
آيت الله علي اسلامي

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اینکه اگر محتوای سخنان رهبر انقلاب درباره کلمه «نفوذ» را مرور می‌کنیم خواهیم دید که معظم‌له در شش‌ماهه نخست سال جاری، 68 نوبت از واژه «نفوذ» استفاده کرده‌اند، گفت: نفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد.

 

وی با بیان تعبیر خود از مقوله نفوذ عنوان کرد: آمریکا و قدرت‌های ظالم به خصوص انگلیس و رژیم غاصب اسراییل که برخی از عرب‌ها را نیز با خود یدک می‌کشند؛ وقتی با جنگ تحمیلی، توطئه‌های تجزیه‌طلبانه، چماق به دستی رژیم جعلی اسراییل، تهاجم فرهنگی و بکارگیری گروه‌های اسلام‌ستیز داعش و تکفیری‌ها نتوانستند جلوی انقلاب ایران را بگیرند روش مذاکره را در پیش گرفتند.

 

دشمن مذاکره را بهانه کرد تا در ایران اسلامی نفوذ کند

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی در ادامه با تاکید بر این که دشمن با بکارگیری روش‌های مختلف قصد دارد انقلاب اسلامی را درهم شکسته و نظام اسلامی را تغییر دهد، ابراز کرد: دشمن مذاکره را بهانه کرد تا از این طریق بتواند در ایران اسلامی نفوذ کند، مأیوس شدن دشمن از کانال‌های دیگر موجب شد تا وی بر سر میز مذاکره بنشیند.

 

امام جمعه تاکستان افزود: استکبار جهانی با فشار برای مذاکره تلاش کرد تا از این طریق ضمن استحاله نظام، مسیر انقلاب را تغییر دهد و در بعضی موارد هم موفق عمل کرده‌اند.

 

اگر رهبری احساس خطر نمی‌کردند الزامات برجام بیان نمی‌شد

این استاد حوزه با تاکید بر این که اگر رهبر انقلاب احساس خطر نمی‌کردند الزامات اجرای برجام بیان نمی‌شد، گفت: رهبری تاکید دارند که در صورت عدم توجه لازم دشمن می‌تواند در مواردی که مضر برای امنیت ملی کشور است نفوذ پیدا کند بنابراین اجرای برجام نیازمند مراقبت‌های دقیق و حساب شده است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر 9 شرط رهبر معظم انقلاب رعایت نشود در برخی موارد و فضاها دشمن کلاه بزرگی سر ما گذاشته است، تصریح کرد: این موضوع به این معنا نیست که مذاکرات برای ایران منفعتی نداشته است اما این فواید قابل قیاس با فضاهای سوء استفاده غرب نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به این که آمریکا در متن مذاکره نیز توانسته نفوذ پیدا کند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها با مکر و حیله توانسته‌اند در نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور نیز تاثیر بگذارند.

 

امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای کشور است

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که با بیانی قاطع، صریح و همه‌فهم می‌فرمایند که امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای کشور است، اضافه کرد: دشمن در حال حاضر جایِ پایی در ایران برای خود باز کرده که به آسانی پای آن‌ها از کشور قطع نخواهد شد؛ بنابراین باید بسیار هوشیار و آگاه بود.

 

مسؤولان اجرایی و دیپلمات‌ها به شروط رهبری عمل کنند

وی با بیان این که امیدواریم مسؤولان اجرایی و دیپلمات‌های ایرانی به شروط رهبری عمل کنند، عنوان کرد: خیر ملت و کشور در توجه و عملی کردن بیانات رهبر معظم انقلاب است چراکه ایشان دلسوزانه همه جوانب را بیان کرده و مسؤولان باید در این رابطه احساس مسؤولیت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی در ادامه با اشاره به این که عده‌ای می‌خواهند شروط رهبری را کمرنگ جلوه دهند، تاکید کرد: یکی از دیپلمات‌های ایرانی در جواب چگونگی عمل به 9 شرط رهبری در اجرای برجام بیان می‌کند که تضمین‌های لازم در متن توافق‌نامه آمده است، سؤال ما اینجاست که مگر رهبری متن توافق‌نامه را نخوانده‌اند؛ ایشان در تایید نهایی خود این شروط را بیان کرده‌اند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبر انقلاب را کارشناسی خبره و سیاستمداری تمام عیار دانست و عنوان کرد: ایشان بر پیچیدگی‌های دنیای سیاست مسلط هستند و کارشناسان بسیاری را در اختیار دارند که با مشورت با آن‌ها نامه الزامات اجرای برجام را نوشتند.

 

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم که مسؤولان و آن‌هایی که قلب شان برای استقلال کشور می‌تپد توجه ویژه‌ای به کلام رهبر انقلاب داشته باشند که مبادا فریب دشمن را بخوریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان گفت: شروط رهبری و الزامات ایشان در اجرای برجام نه در بررسی‌های شورای امنیت و نه در تایید مجلس لحاظ شده است؛ رهبری بررسی این نهادها را با بیان موارد قابل تأمل کامل کردند./955/ت302/ج

ارسال نظرات