۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۹۸۷۳۸
نماینده مردم شهرضا در مجلس مطرح کرد؛

از شوی سیاسی منافقان و اسرائیلی ها تا تاکتیک تیم مذاکره کننده در جبهه دیپلماتیک

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تمامی مراحل طرح، پیگیری و تصویب برجام تحت نظر رهبر معظم انقلاب اداره شده و سخنان و هدایت های ایشان، حامی حقوق ملت ایران در جریان مذاکرات بوده است.
عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، با تشریح روند تصویب برجام در مجلس عنوان کرد: در مجلس دو فراکسیون اصولگرایان پیرو ولایت و اصولگرایان، در خصوص برجام اظهار نظر می کنند که در این میان اعضاء فراکسیون اصولگرایان، خواستار تأیید بی واسطه برجام از سوی رهبر انقلاب هستند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: روند مذاکرات هسته ای در اواخر دولت دهم با مشکلاتی مواجه شد، زیرا اطلاق عنوان کاغذ پاره های بی تأثیر بر مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، باعث شد تا اعضاء این شورا، با تصویب قطعنامه 1921 احتمال هرگونه اقدامی بر علیه ما را ایجاد کنند.
 
نماینده مردم شهرضا گفت: در این فاصله به دنبال ایجاد شوی سیاسی منافقان و اسرائیلی ها در اتحادیه اروپا بر علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ساخت بمب اتمی، برخی جبهه گیری ها بر علیه ایران ایجاد شد.
 
حیدرپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از آنکه آقایان حجازی، شمخانی و لاریجانی از سوی رهبر انقلاب موظف به ایجاد و ارائه طرحی به ایشان شدند، طرح یک فوریتی برجام در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد، و اعضاء این کمیسون هم مطمئن بودند این طرح به نظر رهبری رسیده است.
 
وی تصریح کرد: به دنبال طرح جمع بندی شده کمیسون امنیت ملی، در صحن علنی مجلس، کلیات آن در روز یکشنبه به تصویب رسید و قرار شد تا در روز سه شنبه جزئیات آن نیز به تصویب برسد، اما در این فاصله جنجال هایی مطرح شد که همگی بی اساس بودند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور را حامی منافع و مصالح ایران برشمرد و تأکید کرد: در این نامه اصول یازده گانه مجلس و شروط هشت گانه شورای عالی امنیت ملی لحاظ شده، و در عین حال شروط جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، برای مقابله با موارد احتمالی نقص این موارد افزوده شده است.
 
حیدرپور تاکتیک های تیم مذاکره کننده در جبهه مذاکرات دیپلماتیک را ستودنی و مورد تأیید رهبری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر هیئاتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، متشکل از کارشناسان و متخصصان مختلف روابط بین الملل در حال تشکیل است، کار اصلی این هیئات آن است که تحت نظر رهبری با نفوذ احتمالی مقابله کند.
 
وی در پایان گفت: تمامی مراحل طرح، پیگیری و تصویب برجام تحت نظر رهبر معظم انقلاب اداره شده و سخنان و هدایت های ایشان، حامی حقوق ملت ایران در جریان مذاکرات بوده است./868/پ202/ج
ارسال نظرات