۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۹۸۶۵۴
کارشناس و مبلغ حوزوی:

اقامه نماز تنها با اعتقاد و پیروی از ولایت میسر است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این که اصل اقامه شدن نماز اعتقاد به ولایت و پیروی از او است، گفت: ائمه(ع) به ما فرموده‌اند که ما اهل‌بیت(ع) صراط مستقیم هستیم، پس باید توجه کرد که بین قرائت و اقامه نماز تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.
اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام کریمی، کارشناس و مبلغ حوزوی پنج‌شنبه شب در مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به آیه «فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا» و با اشاره به ماجرای کربلا گفت: با بررسی وضعیت مردم کوفه در جریان شهادت امام حسین(ع) این پرسش مطرح می‌شود که اگر ما به جای آن مردم بودیم چه می‌کردیم.

 

وی افزود: قرآن به این پرسش جواب داده است، هنگامی که ما امتحان نمی‌شویم همه چیز خوب است و از امام خود دم می‌زنیم اما هنگامی که در بوته امتحان قرار بگیریم، معلوم نیست از این امتحان سربلند بیرون بیاییم یا شکست بخوریم.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این که بر اساس قرآن انسان اگر دو صفت داشته باشد جزو کسانی است که در برابر امامشان می‌ایستند، اظهار کرد: یکی از این صفت‌ها ترک نماز و دیگری پیروی از خواسته‌ها و امیال نفسانی است، انسان اگر نماز را ضایع کند جزو کسانی است که در برابر امام قرار می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: معنای ضایع شدن نماز این است که انسان به گونه‌ای نماز بخواند که نماز را سبک بشمارد، ضایع کردن نماز نخواندن نماز نیست، در حدیث است که می‌فرماید نماز برای کسی که آن را عزیز شمرده دعا می‌کند و از کسی که آن را سبک و خفیف شمرده باشد شکایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: در تمام قرآن اگر بگردید درباره نماز نیامده است که نماز بخوانید، بلکه در هر جایی که در قرآن از نماز سخن به میان آمده است،‌ لشکر حر تا قبل از امدن عمر سعد همه نمازهایشان را پشت سر امام حسین(ع) می‌خواندند، تا وقتی که عمر سعد آمد و در هر دو لشکر نماز برگزار می‌شد.

 

وی با بیان این که اصل اقامه شدن نماز اعتقاد به ولایت و پیروی از او است، ادامه داد: ائمه(ع) به ما فرموده‌اند که ما اهل‌بیت(ع) صراط مستقیم هستیم، پس باید توجه کرد که بین قرائت و اقامه نماز تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی اظهار کرد: پیروی از شهوات و خواسته‌ها نیز ما را از راه صحیح منحرف می‌کند،‌ ما هنوز امتحان نشدیم، اگر همچنان خواسته‌های نفسانی خود را بر خواسته‌های امام زمان(عج) مقدم می‌داریم، در آینده نیز در برابر امام زمان(عج) قرار می‌گیریم./914/202/ب1

ارسال نظرات