۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۸۶۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

حاکمیت دینی سبب خیر و صلاح جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جامعه زمانی به خیر و صلاح روی می آورد که حاکمیت از آن حاکم دینی، الهی و معصوم باشد، گفت: وظیفه ما شناخت و پذیرش امامت است و در عصر غیبت باید از نمایندگان امام معصوم، ولی فقیه و راویان حدیث پیروی کرد.
حجت الاسلام علي باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه پنجشنبه شب در جمع عزاداران هیأت ابوالفضل(ع) در مسجد زیارت امامزاده عبدالله(ع) لتحر کاشان، با اشاره به این که امام حسین(ع) هدف خود را احیای سنت پیامبر اسلام(ص) مطرح می کند، گفت: برقراری ولایت و امامت از سنت های پیامبر اسلام(ص) بود.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) بارها مقام ولایت را مطرح و تبیین کرده و می فرماید اگر در جامعه ای امام بر حق حاکم نباشد، در آن جامعه ارزش ها مرده است.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این که سعی و تلاش بنی امیه در حفظ ظواهر اسلام بود، گفت: معاویه نماز، روزه و حج خود را به جا می آورد، اما اصل ارزشی دین را مخدوش کرده بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که اگر امامت و حاکمیت ولی فقیه نباشد، تفاوتی در خواندن نماز و شراب خواری نیست، گفت: نماز خواندن و شراب خوردن امثال معاویه تفاوتی نمی کند و حتی نماز خواندن آنها گناهی بدتر از شرابخواری است.

 

وی با یادآوری این که در روایات آمده است ولایت اساس است، افزود: اگر حاکمیت حق در جامعه برپا نباشد، نماز، زکات، حج و جهاد ارزشی نخواهد داشت، از این رو تلاش امام حسین(ع) احیای سنت پیامبر(ص) و حامیت نماینده خدا بود.

 

به گفته وی، جانشین به حق خدا، پیامبر اسلام(ص) و جانشینان ایشان هستند و امثال یزید و معاویه در حکومیت دینی جایگاهی ندارند.

 

حجت الاسلام باقری، احیای سنت پیامبر اسلام(ص) را در احیای امامت امیرمؤمنان(ع) و فرزندان معصوم ایشان دانست و گفت: جامعه زمانی به خیر و صلاح روی می آورد که حاکمیت از آن حاکم دینی، الهی و معصوم باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر شناخت امام زمان(عج) گفت: وظیفه ما شناخت و پذیرش امامت است و در عصر غیبت باید از نمایندگان امام معصوم و ولی فقیه و راویان حدیث پیروی کرد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به این که امام حسین(ع) به دنبال مطرح شدن حجت خدا در جامعه بود، تأکید کرد: ناحق باید از بین برود و حق جلوه گری کند./1307/203/ب1

ارسال نظرات