۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۶۴۱
استاد دانشگاه:

حضرت زینب قیام عاشورا را جاودانه کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: قیام عاشورا را امام حسین(ع) بنا نهادند و حضرت زینب(س) آن قیام را جاودانه کرد.
298641 298641 298641

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه پنج شنبه در حسینه اثنی عشری با موضوع اخلاق، گفت: باید به پدر و مادر خود درود بفرستیم که ما را با مکتب امام حسین(ع) آشنا کردند و ما را در محرم سیاه پوش و عزادار امام حسین(ع) قرار دادند.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی بر انسان واجب می‌شود که احتمال تاثیر و تغییر فرد متخلف وجود داشته باشد در غیر این صورت هیچ تکلیفی بر انسان نیست.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در این مسیر پیروز و سبب احیای امر به معروف و نهی از منکر شدند و با قیام خود چهره زشت یزید را به همه عالم معرفی کردند امام حسین(ع) در قیام عاشورا نشان دادند که کشته شدن شکست نیست و زنده ماندن نیز پیروزی تلقی نمی‌شود.

 

نیکنام ابراز داشت: امام حسین(ع) برای احیای سیره جدش رسول الله قیام کردند و کاری را انجام دادند که همه انبیا انجام دادند.

 

استاد دانشگاه بیان کرد: در شب عاشورا امام حسین(ع) بیعت خود را از همه افرادی که در کنارش حضور داشتند برداشت و آنان را در ماندن و رفتن مختار گذاشت زیرا ایشان تصمیم نداشت خون مکروه در این عرصه ریخته شود.

 

وی افزود: اما در روز عاشورا ندای هل من ناصر ینصرنی را بلن کرد و نکته مهم در سخن متفاوت امام حسین(ع) در این دو روز این بود که هیچ فردی از روی ریا در کنارش باقی نماند و دوم اینکه هر فردی که خواستار ملحق شدن به امام حسین(ع) بود به ایشان ملحق شود که در این بین حر یکی از آنانی بود که ملحق شد و به فیض شهادت نائل شد.

 

نیکنام اظهار داشت: هدف یزید و معاویه بر چیدن اسلام و قرآن بود ولی همه این آرزوها را به گور بردند و امام حسین(ع) با قیام خود مکتبی را به وجود آورد تا ملت‌های مظلوم عالم، تن به هیچ ذلتی ندهند و با همه وجود با ظلم مبارزه کنند.

 

استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: قیام عاشورا را امام حسین(ع) بنا نهاد و حضرت زینب(س) آن قیام را جاودانه کرد./813/202/ب1

ارسال نظرات