۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۹۸۶۰۲
نماینده مجلس شورای اسلامی:

اعدام شیخ نمر سبب تزلزل جایگاه حاکمیتی آل سعود می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اجرای حکم اعدام شیخ نمر بدون شک سبب تقویت وحدت شیعه و سنی می شود، گفت: با توجه به وجود گروه وهابیت در عربستان وقوع چنین اتفاقی سبب تزلزل جایگاه حاکمیتی این کشور می شود.
حجت الاسلام محمد رجايي نماينده مردم گناباد

حجت الاسلام محمد رجایی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که تبعات صدور حکم اعدام شیخ نمر برای عربستان سعودی و حکام این کشور از دو بعد داخلی و خارجی قابل بررسی است، اظهار کرد: قسمت شرق عربستان، شیعه نشین اند بنابراین از لحاظ داخلی، اجرای این حکم سبب برانگیخته شدن آن ها نسبت به حاکمیت عربستان می شود و با توجه به اوضاع داخلی این کشور، چنین اتفاقی پیامدهای نامناسبی برای آنان به همراه دارد.

 

وی افزود: در بعد خارجی نیز این قضیه اعتراض حجم عظیمی از علمای کشورهای اهل سنت علیه عربستان سعودی را به دنبال دارد که به طور قطع این دو جریان سبب تنزل جایگاه این کشور به عنوان خادمین حرمین شریفین می شود.

 

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت عربستان از پشتیبانی مردم برخوردار نیست، بیان کرد: درگیری ها و مشارکت عربستان سعوی در یمن، عرق و سوریه از دیگر مشکلات و بحران هایی است که این کشور با آن مواجه است از طرفی با مطرح کردن صدور حکم شیخ نمر در برهه ای از زمان که فاجعه تلخ منا قرار دارد با انحراف اذهان عمومی در واقع این حرکت فرار رو به جلو برای این حکومت محسوب می شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اجرای این حکم بدون شک سبب تقویت وحدت شیعه و سنی می شود و این درحالی است که با توجه به وجود گروه وهابیت در آن، وقوع چنین اتفاقی سبب تزلزل جایگاه حاکمیتی این کشور می شود./844/302/ب1

ارسال نظرات