۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۵۱۱
رییس پدافند غیر عامل:

شهرهای موشکی آسیب ناپذیر بوده و قدرت دفاعی کشور را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس پدافند غیر عامل کشور گفت: در طول 10 سال گذشته بخش زیادی از ظرفیت های نیروهای مسلح و توانمندی های دفاعی با هدایت و نظرات مقام معظم رهبری به صورت بسیار مستحکم در زیر کوه ها و ارتفاعات ساخته شده است.
غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غير عامل كشور سردار جلالي سردار جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس پدافند غیر عامل کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که پس از دو دوره 5 ساله اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل به تصویب رهبر معظم انقلاب رسید، گفت: خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی برای کشور و دستگاه های اجرایی در زمینه پدافند غیر عامل ایجاد شد.


وی افزود: در احکامی که رهبر معظم انقلاب صادر کردند حصول اطمینان و آمادگی کشور در برابر تهدیدات را به عنوان محور کلی سازمان پدافند غیر عامل معرفی کردند و در جایی فرمودند که پدافند غیرعامل به معنای مصون سازی کشور در برابر تهدید است به گونه ای که اگر تهدیدی واقع شد کشور آسیب نبیند.


رییس پدافند غیر عامل کشور با بیان این که کشور ایران از تهدیدات مصون بوده و از مسائلی همچون تهدیدات نیابتی عربستان و تهدیدات نظامی آمریکایی ها هراسی ندارد، اظهار داشت: در طول 10 سال گذشته بخش زیادی از ظرفیت های نیروهای مسلح و توانمندی های دفاعی با هدایت و نظرات مقام معظم رهبری به صورت بسیار مستحکم در زیر کوه ها و ارتفاعات ساخته شده است.


وی ادامه داد: این مراکز کاملا آسیب ناپذیر بوده و بسیار امن است که قدرت دفاعی کشور را تضمین می کند؛ در ایام هفته پدافند غیر عامل رزمایش هایی در نظر گرفته شده که بتواند آمادگی ها را بررسی کند به عنوان مثال برنامه ای در نظر گرفته شده که سیگنال رسانی صداوسیما از طریق ماهواره را قطع کنیم که البته در حال حاضر احتمال قطع آن توسط دشمن وجود دارد و این سیگنال رسانی را از طریق فیبر زمینی انجام دهیم؛ با این وجود اگر روزی سیگنال ها به هر طریقی قطع شود می توانیم صدا و تصویر جمهوری اسلامی ایران را از طریق فیبر به فرستنده ها برسانیم.


سردار جلالی با بیان این که در زمینه صنایع پتروشیمی تمرین آمادگی نشت احتمالی صورت می گیرد، ابراز داشت: اگر در شرایطی اتفاقی بیفتد بدین وسیله می توان اوضاع را مدیریت کرد؛ در 700 مدرسه کشور رزمایش آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث برگزار می شود.


وی عنوان کرد: رزمایشی در حوزه سایبری تدارک دیده شده که مرکز کنترل ورود و خروج فضای سایبر کشور که شرکت ملی زیر ساخت است نسبت به حملات سایبری سنجش می شود و به وسیله این رزمایش میزان آمادگی ها و ضعف ها مشخص می شود که پس از آن ضعف ها را بر طرف خواهیم کرد.


رییس پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: همچنین رزمایشی در سیستان و بلوچستان برگزار می شود که بیماری های دست ساز احتمالی که در حوزه انسان و دام توسط دشمن وارد می شود مورد بررسی قرار می گیرد؛ همایشی نیز با محوریت آیه نفی سبیل و نسبت آن با پدافند غیر عامل برگزار می شود.


وی اضافه کرد: برداشت حضرت امام(ره) از این آیه در کتاب تحریر این است هرجایی که احتمال تسلط کفار بر مسلمانان برود بر مسلمین و مسؤولان واجب است که اقدامات سلبی در آن زمینه انجام دهند، سطح عالی پدافند غیرعامل که می تواند مباحث اساسی را برای کشور سیاست گذاری کند در واقع نوع زمامداری و حکومت مسلمانان را نشان می دهد و اعلام می کند که چه کارهایی را می تواند خودش انجام دهد و در چه زمینه های می تواند از دیگران در خارج و داخل استفاده کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات