۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۹۸۴۸۴
امام جمعه قزوین:

خداوند نعمت‌هایش را از هیچ بنده‌ای دریغ نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تاکید بر این که دانشجویان همواره به دنبال پیشرفت و رتبه‌های بهتر علمی باشند، گفت: هر بنده‌ای که از خداوند پیشرفت و رتبه‌های بهتر را بخواهد قطعاً آن را به وی عنایت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسؤلان و دانشجویان دانشگاه آزاد شال، به ابعاد مختلف برکت در زندگی انسان پرداخت و اظهار کرد: قرآن نشان می‌دهد آدم‌ها در تمام شئونات زندگی یا بابرکت و یا بی‌برکت زندگی می‌کنند و برکت گنج و گوهری است که وجود آن زندگی انسان را دگرگون می‌کند و موجب اعتلای آن می‌شود.

 

وی تصریح کرد: شیخ عباس قمی و خانواده ایشان پس از نگارش کتاب مفاتیح الجنان برای این‌که آن مجموعه ارزشمند بیش از پیش با برکت همراه شود، به آن عمل کردند.

 

امام‌جمعه قزوین تاکید کرد: اگر در تمام رشته‌ها با جدیت به ارزش و جایگاه برکت پرداخته شود خیز بلند و سبقت نمایانی نسبت به کسانی که به آن اعتقاد ندارند برداشته خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند در سوره فرقان می‌فرماید: منشأ همه برکات خدا است و هر چه انسان بیشتر خدایی شود، به همان میزان لیاقت دریافت برکات الهی را در خود پیدا می‌کند.

 

وی با بیان این‌که قرآن کتابی است که راه و رسم کسب برکت و توفیق در آن وجود دارد، بیان کرد: خداوند متعال برکاتش را با قرآن به بندگانش هدیه کرده تا برکت روزی همه انسان‌ها شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این‌که قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده، ادامه داد: پیامبر(ص) درباره ماه رمضان می‌فرمایند: ماه خدا برای انسان برکت به همراه دارد و این مهم به خاطر نزول قرآن در این ماه است.

 

امام‌ جمعه قزوین به برکات شب قدر اشاره کرد و یادآور شد: شب قدر بالاتر و برتر از هزار ماه (83 سال) است و این موضوع بیان‌ کننده معنای واقعی برکت است.

 

وی در پایان گفت: هر بنده‌ای که از خداوند پیشرفت و رتبه‌های بهتر را بخواهد قطعاً آن را به وی عنایت می‌کند./838/102/ب1

ارسال نظرات