۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۴۰۲
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:

اعدام شیخ نمر عکس العمل سخت و قاطعی را در پی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی، گفت: اعدام آیت الله نمر اشتباهی است که با عکس العمل سخت و قاطعانه از داخل و خارج از عربستان روبرو خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، اظهار داشت: اعدام آیت الله نمر از سوی دولت آل سعود ارکان حکومت سعودی را متزلزل خواهد کرد.


وی با بیان این‌که اعدام آیت الله نمر، رهبر شیعیان شرق عربستان در ادامه اشتباهات بزرگ این دولت خواهد بود، تصریح کرد: این عمل نفرت داخلی و انزجار خارجی و کشورهای اسلامی را از عربستان و آل سعود را به دنبال خواهد داشت.


نماینده مردم در خبرگان رهبری با بیان این‌که این اقدام، عکس العمل سختی را در پی خواهد داشت، تأکید کرد: آل سعود با این اقدام قبر خود را خواهد کند و در برابر عکس العمل و اقدام قاطع و سخت داخلی قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به حادثه منا و جان باختن کثیری از حجاح خانه الهی در حج امسال، خاطرنشان کرد: اعدام آیت الله نمر در ادامه کشتار مردم یمن و حادثه منا و اشتباهات پی در پی آل سعود قرار خواهد گرفت و زمینه افول حکومت آل سعود را فراهم خواهد کرد.


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، اشتباهات آل سعود را نه تنها به ضرر خود عربستان دانست، بلکه به ضرر جهان اسلام عنوان و تصریح کرد: این اقدام سبب نفرت جهان اسلام از دولت آل سعودخواهد بود که در حادثه منا سبب ناراحتی جهان اسلام را ایجاد کرد.


وی با توصیه به دولت عربستان، اذعان داشت: دولت عربستان دست از ماجراجویی بردارد و مرتکب اشتباهی بزرگ که سبب موج نفرت و عکس العمل قاطع در درون و بیرون عربستان خواهد بود، نشود، عربستان با این اقدام جهالت و حماقت خود را ثابت خواهد کرد.


حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی اعدام آیت الله نمر را یک موضوع شخصی ندانست و تأکید کرد: در این مسأله موضوع شخص نیست، بلکه موضوع یک اندیشه و یک جامعه است که آیت الله نمر نماینده و رهبر آن محسوب می شود و نفرت و انزجار مسلمانان به ویژه شیعیان جهان را برای خود در پی خواهد داشت.


وی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی، ابراز داشت: حقوق بشر آمریکایی تنها در مسیر اهداف شوم استکباری قرار دارد و ابزار مقابله با حرکت های ضد استکباری قرار گرفته است که دلیل متقن بر این مطلب حمایت از عربستان در کشتار مردم یمن و عدم اعتراض به حکم اعدام آیت الله نمر است./854/ت301/ش

ارسال نظرات