۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۸۲۱۰
مسؤول اسبق قرارگاه جهادی شمال شرق کشور:

شهدا بهترین الگو برای زندگی هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اسبق قرارگاه جهادی شمال شرق کشور شهدا و سیره آن ها را بهترین الگوی برای زندگی دانست و گفت: با مطالعه سیره شهدا و الگو قرار دادن آن ها زندگی انسان رو به سعادت و کمال می‌رود.
شهدا بهترین الگو برای زندگی هستند

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هانیه حسینی نژاد، مسؤول اسبق قرارگاه جهادی شمال شرق کشور و فعال فرهنگی در همایش اجتماعی بانوان با عنوان «ما زنده ایم» در دانشگاه فردوسی مشهد شهدا و سیره آن ها را الگوی زندگی موفق خود دانست و گفت: با مطالعه سیره شهدا و الگو قرار دادن آن ها زندگی خود را براساس آن ها برنامه ریزی کرده که موجب موفقیت و نیز حس رضایت از زندگی خواهیم شد.

 

وی با تأکید بر توجه به علم و پژوهش برای فعالان فرهنگی اظهار کرد: اگر بسیجی از نظر علمی قدرتی نداشته باشد، حرفی برای گفتن ندارد، من نیز در دانشگاه با استفاده از فعالیت های درخشان علمی  و پژوهشی کار فرهنگی انجام می دادم و با توجه به این موفقیت ها دانشجویان را جذب می کردم.

 

حسینی نژاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به اجرای روش شهید صیاد شیرازی در جذب جوانان به نماز گفت: شهید صیاد جوانان را ابتدای صبح برای جلسه ای فرا می خواند و پس از حضور ان ها به نماز تأکید می کند، این روش را در دانشگاه استفاده شد که بازخورد های مناسبی داشت.

 

مسؤول اسبق قرارگاه جهادی شمال شرق کشور با بیان این که زن از نظر جسمی و روحی از خود گدشتگی و ایثار را در ازدواج پیدا می کند، خاطرنشان کرد: منافاتی بین فعالیت های علمی و پژوهشی و دیگر فعالیت های اجتماعی با خانواده وجود ندارد.

 

این فعال فرهنگی با انتقاد از دولت در خصوص خلأ در قوانین فعالیت های اجتماعی زنان، بیان داشت: این نقد به دولت وارد است که قوانین کافی برای حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی وجود ندارد اما خانم ها بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب می توانند این قوانین را اصلاح کنند.

 

وی به تعامل بین همه جنبه های زندگی تأکید و بیان داشت: آرمان خواهی و واقع گرایی در کنار یکدیگر کامل می شود و انسانی موفق است که در کنار فعالیت های فرهنگی به جنبه های دیگر زندگی از قبیل فعالیت های علمی و پژوهشی توجه داشته باشد تا بتواند رشد کند.

 

در ادامه این نشست صمیمی منصوره مروی نژاد، کارآفرین برتر کشور، گفت: اگر حضور زنان در دفاع مقدس و انقلاب و نیز ایثارگری آن ها نبود، این اتفاق ها به شکل دیگر رخ می داد.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، گفت: خانم ها مدیر یک خانواده هستند و با هر تصمیمی در اقتصاد خانواده می توانند گامی برای اقتصاد مقاومتی بردارند از جمله با پایین آوردن سطح توقعات، در خانواده تولیدگر بوده و در زمینه نرم افزاری خلاق باشند.

 

مروی نژاد حضور زن در اجتماع سالم را از مباهات جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: نباید نگران حضور زن در اجتماع باشیم چرا که انقلاب اسلامی شرایط حضور زن در اجتماع را به نحو احسن ایجاد کرده است.

 

فاطمه نمازی، مسؤل نشر کتاب شهر نیز از نهضت ملی کتاب و طرح همسایه فهیم در حاشیه شهر خبر داد و گفت: بدون همکاری سازمان و یا نهادی در زمینه کتابخوان کردن افراد موفقیت های چشمگیر داشته ایم./1310/202/ب1

ارسال نظرات