۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۸۱۶۷
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

زندگانی پربرکت امام زین العابدین پر از درس و معنویت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری گفت: امام سجاد (ع) در دوران 34 ساله امامت خود در ابعاد مختلف برای مردم برنامه و نقشه راه ارائه کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت زندگی ائمه را برای همه شئون زندگی بشر درس آموز دانست و بر ضرورت آشنایی بیشتر با زندگی امامان و الگو گرفتن از آن برای یک زندگی مطلوب تاکید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه سلسله مباحث اخلاقی در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ، با عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام زین العابدین (ع) گفت سراسر زندگی ائمه از جمله زندگانی پر برکت امام سجاد (ع) پر از درس و معنویت است.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به دوران 34 ساله امامت سید الساجدین امام زین العابدین (ع) تصریح کرد امام در این مدت طولانی امامت در ابعاد مختلف برای مردم برنامه ونقشه راه ارائه کرده اند.

 

ایشان اطلاعات عامه مردم از زندگانی پربار امام سجاد(ع) را کم و یا ناقص خواند و با اشاره به اینکه با وجود گذشت قرن ها ازواقعه کربلا هنوز برخی تصور می کنند سید الساجدین در مدت امامت شان بیمار بودند گفت این یک دروغ فاحش و بزرگ است زیرا امام فقط درکربلا بیمار بودند و آن هم فلسفه داشت چراکه خداوند نمی خواست نسل امامت منقرض شود.

 

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت افزود امام در واقعه کربلا به بیماری مبتلا شد به گونه ای که نمی توانست روی پا بایستد ودرنتیجه تکلیف جهاد و دفاع از ایشان برداشته شد اما بعد از واقعه کربلا کسالت امام برطرف گردید و درتمام صحنه های افتخار آمیز حضور داشت.

 

سرپرست حجاج ایرانی خطابه های امام سجاد در مجالس عبیدا... بن زیاد درکوفه و یزید درشام و مدیریت کاروان اسراء تا مدینه را یادآور شد و تاکید کرد امام از کربلا تا مدینه و پس از آن هرگز اجازه نداد دشمن از اسرا سوء استفاده کند و خود را پیروز میدان معرفی نماید.

 

ایشان همچنین مطرح کردن گوشه نشینی امام سجاد (ع) را تحریف تاریخ خواند وبا اشاره به اینکه امام دو نوع گریه داشت گفت یک گریه از خوف خدا و گریه دیگرسیاسی وبرای تحریک و شعله ورکردن احساسات عمومی و شوراندن مردم علیه ظلم وستم بود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان داستان ورود امام زین العابدین به مسجدالحرام و قصیده معروف فرزدق شاعر برای شناساندن شخصیت آن امام همام افزود برخی چهره امام سجاد را به گونه ای ترسیم می کنند که مخاطب فکر می کند امام همیشه گوشه نشین و غمگین بوده اند این تصور بدور از واقعیت است ، قیافه ایشان همراه با ابهت ، هیبت امامت و زیبایی خاص بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردر ادامه با ذکر نمونه هایی از نکات اخلاقی امام زین العابدین(ع) در صحنه های مختلف خاطر نشان کرد امام در زمینه مسایل اخلاقی آن چنان عمل کرد که برای مردم الگوی اخلاق و فضیلت بود ، امروز ما نیز باید با این آموزه ها هرچه بیشتر آشنا شویم وآن را در زندگی مان بکار بندیم.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه سیدالساجدین در صحیفه سجادیه که افتخار شیعه است مردم را با معارف دینی آشنا می کند گفت امام درقالب دعا فرهنگ دینی را به مردم آموخت و درپوشش دعا نگذاشت دین مندرس شود. وی افزود امام سجاد الگوی ادب و اخلاق است وضمن مقابله با طاغوت و ظالمان اجازه نمی داد دشمن هیچ کجا درطول دوران اسارت از وجود اسرا سوء استفاده کند.

 

سرپرست حجاج ایرانی در پایان سخنان خود از حاضران خواست صحنه های افتخار آفرین دوران امامت سید الساجدین را الگو قرار دهند و تلاش نمایند درس های زندگی امام چهارم را در زندگانی خود پیاده کنند./1330/د101/ف

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات