۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۸۱۵۳
معاون فرهنگی مسجد جمکران:

تفهیم مفاهیم قرآن در گستره ملی و فراملی اولویت مسجد جمکران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابراهیمی به اولویت مسائل فرهنگی در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: هدف مسؤولان فرهنگی در این مکان مقدس، تفهیم مفاهیم قرآن کریم، نه تنها در گستره ملی بلکه در عرصه فراملی است و نخستین گام در این حوزه مخاطب‌شناسی و استفاده از ظرفیت مخاطبان است.
حجت الاسلام عباس ابراهيمي، معاون فرهنگي مسجد جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: با توجه به حضور زائران و علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) در مسجد مقدس جمکران، اولویت با مسائل فرهنگی است.

 

وی با اشاره به بهره‌مندی مسجد جمکران از اساتید و فضلای حوزوی ابراز داشت: هدف مسؤولان فرهنگی در این مکان مقدس، تفهیم مفاهیم قرآن کریم، نه تنها در گستره ملی بلکه در عرصه فراملی است و نخستین گام در این حوزه مخاطب‌شناسی و استفاده از ظرفیت مخاطبان است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به اقدامات فرهنگی ارائه شده در مسجد اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند در آغاز راه هستیم؛ اما فعالیت‌هایی همچون محافل قرآن، مراثی و مداحی اهل بیت(ع)، سخنرانی، کارگاه‌های معرفت‌افزایی، حلقه‌های معرفت، پرسش و پاسخ، کتاب و کتابخوانی، تکریم زائران، ارائه خدمات آموزشی و معرفتی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان را انجام داده‌ایم.

 

وی به اهمیت مسائل فرهنگی برای زائران اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت بیش از 130 روحانی و طلاب خواهر استفاده شده است و فعالیت‌هایی در راستای تقویت مبانی اعتقادی و معرفتی نیز صورت گرفته است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های معرفت افزایی برای پرسنل مسجد جمکران افزود: مسجد جمکران مکان عبودیت و بندگی خداوند است؛ از این رو برای تصحیح نماز بیش از 30 هزار زائر نیز از اساتید حافظ و قاری قرآن استفاده شده است.

 

وی به استقبال زائران غیرایرانی از مسجد جمکران اشاره کرد و گفت: مسجد جمکران از 130 کشور مختلف زائر داشته است؛ بنابراین برای پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی این زائران نیز از کارشناسان دینی مسلط به زبان‌های مختلف استفاده شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به عرصه نشر و پژوهش مسجد جمکران اشاره کرد و افزود: این مکان مقدس، پناهگاهی برای علاقه‌مندان و دوست‌داران اهل بیت‌(ع) است؛ بنابراین مسؤولان فرهنگی، جلسات کارشناسی و نشست‌هایی با هدف هم‌افزایی با حوزه علمیه نیز داشته است، تا با اقتضا و نیاز مخاطبان، خدمات فرهنگی داشته باشد./908/پ202/ف

ارسال نظرات